مجلس برای دولت ضرب الاجل تعیین کرد
احمد دهقان به عدم رای اعتماد مجلس به محمود نیلی احمد آبادی سومین وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرد و گفت: دولت فقط تا 5 آذر می‌تواند این وزارتخانه را با سرپرست اداره کند.
 احمد دهقان به عدم رای اعتماد مجلس به محمود نیلی احمد آبادی سومین وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرد و گفت: دولت فقط تا 5 آذر می‌تواند این وزارتخانه را با سرپرست اداره کند. وی افزود: مهلت اداره سرپرستی وزارت علوم از 5 شهریور آغاز شده و لذا تا 5 آذر ماه فرصت باقی است تا این وزارتخانه با سرپرست اداره شود.  
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر بعد از 5 آذر وزارت علوم توسط سرپرست اداره شود، تصرف در اموال عمومی بوده و این موضوع غیرقانونی است.
 
نماینده طرقبه و چناران تصریح کرد: انتظار داریم رئیس‌جمهور فرد معتدلی را به مجلس برای تصدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری معرفی کند که امکان رای آوری داشته باشد.  
 
وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور فردی را معرفی کند که از لحاظ علمی توان بالایی داشته باشد و از لحاظ سیاسی نیز در زمره جریان اعتدال باشد.  
 
دهقان خاطر نشان کرد: تا 5 اذر ماه نجفی سرپرست فعلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌تواند به سرپرستی خود ادامه دهد.
 
رئیس‌جمهور روز چهارشنبه هفته گذشته طی نامه‌ای به رئیس مجلس "محمود نیلی احمدآبادی" را به عنوان سومین وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات فناوری بعد از میلی منفرد، فرجی‌دانا به مجلس معرفی کرد.
 
مجلس شورای اسلامی جلسه علنی دیروز چهارشنبه 7 ابان را به بررسی صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی اختصاص داد و پس از نطق 4 نماینده موافق و 4 نماینده مخالف و نطق رئیس‌جمهور و وزیر پیشنهادی علوم سرانجام نمایندگان با 160 رای مخالف با وزیر شدن محمود نیلی احمدابادی مخالفت کردند.
 
البته نمایندگان 79 رای موافق و 7 رای ممتنع به سومین وزیر پیشنهادی علوم دادند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir

مطالب پیشنهادی :
دفاع‌ روحانی و نیلی واظهارات مخالفان‌ و موافقان
افزایش حقوق به دلیل هجوم ریزگردها
هشدار درباره انتشار ابولا توسط داعش
خبر خوش دولت برای بازنشسته های عیالوار
اسنودن: ابوبکر البغدادی اختلالات جنسی دارد