آمار ارسال پیام در زمان بستری‌ بودن رهبری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در 6 روزی که مقام معظم رهبری در بیمارستان بستری شدند، 7 میلیارد و 200 میلیون پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی با این موضوع خصوص رد و بدل شد.
 علی جنتی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به نظر مثبتی که شما نسبت به فعالیت برخی شبکه‌‌های اجتماعی از جمله فیسبوک داشته و در آن حضور دارید، اکنون نظرتان در خصوص دستور دادستان کل کشور مبنی بر فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله واتساپ و وایبر چیست، گفت: آقای اژه‌ای نظر خودشان را اعلام کرده‌‌اند و ما نیز نظر خودمان را داریم.

 وی در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر این که نظر شما در این خصوص چیست، افزود: نظر من این است شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی همانند دیگر مسائل دارای نکات مثبت و منفی بوده که ما باید از نکات مثبت آن حداکثر استفاده را ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که ما باید مراقب مضار، نکات منفی و زیان‌های این شبکه‌ها نیر باشیم، بیان کرد: در حال حاضر ممکن است یک پیام نامناسب نیز از این شبکه‌ها رد شود اما مهم این است که اکثریت پیام‌های رد و بدل شده در چه زمینه‌ای باشد.

جنتی با اشاره به عمل جراحی مقام معظم رهبری در چند مدت اخیر یادآور شد: در مدتی که مقام معظم رهبری در بیمارستان بستری بودند، به طور میانگین هر روز یک‌میلیارد و دویست میلیون پیامک از طریق تلفن‌های همراه اول، ایرانسل و دیگر اپراتورها در میان ایرانیان ارسال شد و در مدت 6 روز بستری شدن مقام معظم رهبری 7‌ میلیارد و 200 میلیون پیام از طریق تلفن‌های همراه و شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی از جمله فیسبوک، واتساپ و وایبر ارسال شد.

وی ادامه داد: در همان روزها 400 میلیون پیام همدردی برای مقام معظم رهبری با موضوع همدردی و دعا برای شفاعت ایشان منتقل شده بود و در تمام این 7 میلیارد و 200 میلیون پیام تنها 23 هزار پیام منفی وجود داشت.

جنتی با بیان این‌که ما نمی‌توانیم با این فناوری به طور کامل مقابله کنیم، تأکید کرد: ما باید بر این فناوری سوار شده و نهایت بهره و استفاده را ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که شما می‌گویید ما نباید از ماهواره استفاده کنیم، گفت: ما در حال حاضر دارای 31 شبکه استانی و دیگر شبکه‌های تلویزیونی هستیم که از آنها استفاده می‌کنیم و اگر در بیرون از کشور نیز کسی ماهواره نداشته باشد نمی‌تواند از شبکه‌های ما استفاده کند.

جنتی خاطرنشان کرد: ما باید از این فرصت برای انتقال تفکر و اندیشه خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: البته شبکه‌های اجتماعی دارای بخش‌های زیان‌بخشی است که باید مراقب آن قسمت‌ها برای خانواده‌ها و فرزندان بود اما اینکه ما از آن بهره نبریم کاملا غلط است زیرا ما باید حداکثر استفاده را برای بیان فکر خودمان داشته باشیم.

جنتی گفت: به عنوان مثال اگر شما 5 ‌هزار دوست در فضای مجازی داشته باشید، آنها نوشته‌های شما را بلافاصله می‌بینند، شما هر چه فکر و اندیشه داشته باشید می‌توانید با یک پیام به همه آنها انتقال دهید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر کدام از این افراد ممکن است دوست‌های زیادی داشته باشند و ممکن است پیام شما برای بیش از یک میلیون نفر مخابره شود، پس چرا ما از این امکان استفاده نکنیم.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
داعش چگونه پهپاد به دست آورده است؟
افزایش حقوق به دلیل هجوم ریزگردها
هشدار درباره انتشار ابولا توسط داعش
خبر خوش دولت برای بازنشسته های عیالوار
اسنودن: ابوبکر البغدادی اختلالات جنسی دارد