یه کیش گنبددار هم اینجا درست کردند
امام جمعه مشهد گفت: امروز باید الگوهای دینی را در ساخت و سازهای خود پیاده کنیم چرا که اکنون با روندی که در پیش گرفته‌ایم مشهد به جزیره کیشی تبدیل شده که وسط آن یک گنبد قرار دارد.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر دیروز در حاشیه ششمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ساخت و سازهای مشهد نه مطابق معیارهای اسلامی است و نه مطابق با هویت مشهد است و تنها راهکار موجود اصلاح روند ساخت و سازها است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا برای ساخت و سازهای مشهد هم مبانی اسلامی و هم اصول هویتی در نظر گرفته شود چرا که این شهر متعلق به امام هشتم (ع) است و ساخت و سازها باید رنگ و بوی اسلامی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه به تمام معنا ساخت و سازهای صورت گرفته در مشهد ضد اسلامی است افزود: امروز باید الگوهای دینی را در ساخت و سازهای خود پیاده کنیم چرا که اکنون با روندی که در پیش گرفته‌ایم مشهد به جزیره کیشی تبدیل شده که وسط آن یک گنبد قرار دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: بنده برای حل معضل ساخت و سازهای این شهر راهکار مهندسی ندارم بلکه از جهت هنجاری این مسئله را عنوان می‌کنم؛ من متخصص شهرسازی نیستم و باید مهندسین مربوطه ساختمان‌ها را بر اساس هنجارهای اسلامی بسازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کارشناس این مسئله من نبوده و نیستم بلکه از جهت هنجارهای دینی به موضوع ساخت و سازها بارها اشاره کرده‌ام.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
مسابقه با زمان و نتایج مهم و بی سابقه در مذاکرات مسقط
پدیده زشت مهمان قاپی در نمایشگاه مطبوعات ...
سایپا: قیمت خودروهای ما کاهش نمی‌یابد
بانفوذترین چهره فناوری سال معرفی شد
دستگیری یک مدیر ارشد وزارت نیرو