افشاگری یكی از نزدیكان رئیس جمهور
بازی دو سر برد و سلسله لج بازی های رییس جمهور در مقابل جریان اكثریت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موجب شده تا حتی در محافل نزدیك به دولت نیز این موضوع مورد سوال قرار گیرد.
 شنبه گذشته یكی از نزدیكان رییس جمهور در حاشیه جلسه ای در یكی از مراكز مجمع تشخیص مصلحت مورد سوال سه نفر از جریان اصولگرای سنتی قرار می گیرد كه «چرا رییس جمهور گزینه های "افراطی" و "ساختار شكن" برای وزارت علوم معرفی می كند كه از حلقه مصطفی معین هستند؟» و «چرا با وجود افرادی چون جاسبی، [علی]عباسپور، [سعید] سهراب پور، [علی اكبر] صالحی، ستاری و.. كه از نظر فكری، نزدیك به آقای روحانی هستند باز هم به سراغ طیف مجاهدین و مشاركت از میان اصلاح طلبان می رود؟» یكی دیگر از این افراد اضافه كرده: «افراد معرفی شده از سوی دولت، تاكنون نیلی منفرد، توفیقی و فرجی دانا و نیلی احمد آباد همه از یك جنس و از اطرافیان معین هستند كه عناصری "افراطی"، "دوم خردادی"، "ساختارشكن" و "مردود فتنه" هستند.»


وی در پاسخ اظهار داشته است: «یك حلقه ای وجود دارد كه با آقای معین هم ارتباط دارند. بیشتر اساتید برق هستند. افراد اصلاح طلب سیاسی هستند در واقع وجهه سیاسی آنها بر وجهه علمی و دانشگاهی آنها می چربد به همین دلیل مورد توجه لایه تندروی اصلاح طلبان قرار دارد.»

وی می افزاید: «آقای روحانی چون معتقد است باید به مجاهدین و مشاركت در كابینه سهمی داد قول این وزارتخانه را به آنها داده، همین حلقه، مرتبط با آقای معین چند نفر را به آقای رییس جمهور، معرفی می كنند و ایشان یك نفر را معرفی می كند. البته آقای روحانی خیلی تمایل دارد آقای نجفی را معرفی كند ولی نجفی نمی خواهد با رایی متزلزل در مجلس مطرح شود.»

این فرد نزدیك به رییس جمهور خطاب به این جمع، خواستار عدم نگرانی دوستان اصولگرا شده و اظهار داشته است: «آقای روحانی فرد هوشمندی است بازی خوبی را با اصلاح طلبان، سامان داده است. ایشان از افرادی كه حلقه معین معرفی می كنند فردی را معرفی می كند كه یك به یك معرفی و سوزانده می شوند و در نهایت ایشان مهره دلخواه خود كه مورد تایید شما نیز خواهد بود معرفی می كند.»

وی می افزاید: «من هم قبول دارم كه اگر مثلا سهراب پور یا صالحی معرفی شوند با رای و استقبال بالای مجلس مواجه می شوند.»

وی افزوده است: «اتفاقا باید شما در این زمینه كمك كنید در حال حاضر اصلاح طلبان فشار خودشان را در سایر مناصب مثل تغییر استانداران و فرمانداران و برخی مسوولیت های وزارت كشور كم كرده و همه فشار را به این نقطه منتقل كرده اند.»

یكی از افراد اصولگرای این جمع نیز به مطایبه می گوید: «از این طرف هم با افتادن وزیر پیشنهادی، رئیس جمهور در موضع مظلومیت قرار گرفته و بستر برای پیروزی در انتخابات مجلس فراهم می شود.»

امروز رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس، فخر‌الدین احمدی‌ دانش آشتیانی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

«فخرالدین دانش‌آشتیانی» عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در زمان «مصطفی معین» از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ بوده است.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farhangnews.ir

مطالب پیشنهادی :
پدیده زشت مهمان قاپی در نمایشگاه مطبوعات ...
شما هم این پیام وایبری را دریافت کرده اید؟؟؟
محل شهادت شهید تهرانی مقدم و یاران + عکس
مسابقه با زمان و نتایج مهم و بی سابقه در مذاکرات مسقط
سایپا: قیمت خودروهای ما کاهش نمی‌یابد