وضع ایران درباره خبر BBC فارسی
دفتر حفاظت از منافع کشورمان در واشنگتن در خصوص خبر بی بی سی فارسی توضیحاتی ارائه داد.
 دفتر حفاظت از منافع کشورمان در واشنگتن در خصوص خبر بی بی سی فارسی توضیحاتی ارائه داد. مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت منافع کشورمان در واشنگتن در واکنش به گزارش خبرنگار بی بی سی فارسی، گفت: در مورد برادران سروش و آرش فرازمند (مقتولین) بستگان آنان با نمایندگی تماس گرفته و پس از کسب اطلاع راجع به مقررات مربوطه در صدد تامین هزینه‌ها برآمدند و در تماس بعدی اظهار داشتند که هزینه لازم را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: دفتر حفاظت با توجه به امکانات خود، از جمله خط ویژه تلفن تماس با غسالخانه و فرایند تایید مدارک مربوط به اجساد در کمتر از 24 ساعت اقدامات لازم را جهت کمک به انتقال اجساد نامبردگان صورت داده است.

 بستگان آقای علی اکبر محمدی رفیعی (قاتل) در آمریکا نیز طی تماس با این نمایندگی اظهار داشتند که هزینه انتقال جسد نامبرده را متقبل می‌شوند و نمایندگی نیز ترتیبی اتخاذ کرد تا جسد هرچه زودتر به تهران ارسال شود.

 در ارسال اجساد هر سه جوان نامبرده هیچگونه قصوری از سوی دفتر حفاظت صورت نگرفته و هیچگونه تبعیضی نیز در کار نبوده است.

عاطفت یادآور شد که مطابق قانون، تامین هزینه انتقال جسد به عهده خانواده یا بستگان فرد مقتول یا متوفی می‌باشد، ولی در مواردی که خانواده متوفی نیازمند کمک‌های مالی باشند، دفتر حفاظت منافع حتی الامکان از ارائه کمک‌های مالی دریغ نمی‌ورزد؛ لذا گزارش بی بی سی فارسی به دور از واقعیت بوده و تکذیب می‌شود.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
مسابقه با زمان و نتایج مهم و بی سابقه در مذاکرات مسقط
شما هم این پیام وایبری را دریافت کرده اید؟؟؟
بازداشت دو متهم به آب‌ پاشی در تهران
محل شهادت شهید تهرانی مقدم و یاران + عکس
سایپا: قیمت خودروهای ما کاهش نمی‌یابد