نقش سردار سلیمانی در مذاکرات هسته‌ای
نقش برجسته ژنرال سلیمانی در مبارزات اخیر با تروریسم در عراق و سوریه توانسته است موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای را تقویت کند.
المانیتور در گزارشی با اشاره به اینکه ژنرال سلیمانی شوالیه مبارزه با تروریسم است تاکید کرد که نقش وی در آموزش و هماهنگی ایجاد کردن در میان گروه های بومی عراقی در جنگ داعش کاملا به چشم می خورد.

این پایگاه اینترنتی در ادامه با بیان اینکه ژنرال سلیمانی در فضای سیاسی ایران از دعواهای سیاسی دوری می کند و مورد احترام تمام جریانات سیاسی در کشور است، تصریح کرد که وی در فضای سیاسی به عنوان فرماندهی عملگرا شناخته می شود.

فینال هسته ای در وین

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مذاکرات هسته ای امروز جمعه در وین در واقع مرحله نهایی گفتگوها تلقی می شود و هر یک از طرفین باید امتیازات سختی به طرف مقابل بدهند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چنانچه هر یک از طرفین به دادن امتیاز هرچند دشوار به طرف مقابل اقدام نکنند، فرصت دستیابی به توافق تاریخی را از دست می دهند.

بنابر این گزارش، این مرحله از مذاکرات که سخت ترین مرحله نیز است بدنبال گفتگوهای طولانی پنجشنبه شب گذشته در قصر وین بین 'جان کری' و 'محمد جواد ظریف ' وزرای امورخارجه آمریکا و ایران محقق می شود.

از س.ی دیگر روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی از اجتناب ناپذیر بودن تمدید زمان مذاکرات هسته ای تا 6 ماه دیگر توسط یکی از مقامات ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا خبر داد.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به برخی اظهار نظرها توسط مقامات فعلی و پیشین آمریکا و انگلیس نوشت: تردیدها درباره دستیابی به توافق هسته ای تا 24 نوامبر افزایش یافته است.

در این گزارش با اشاره به اظهارات فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس که در روز گذشته گفته بود مجبور خواهیم شد زمان مذاکرات را تمدید کنیم، به اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا پیش از پرواز به وین از پاریس که گفته بود، ما در حال مذاکره برای تمدید مذاکرات نیستیم بلکه در حال مذاکره برای توافق هستیم نوشت: با اینکه سیاست اتخاذ شده رسمی از سوی ایران و آمریکا این است که اصرار کنند بر سر تمدید مذاکرات مذاکره نمی کنند ولی هر چه به پایان زمان تعیین شده برای دستیابی توافق هسته ای نزدیک می شویم، اطمینان های پشت پرده درباره دستیابی به توافق هسته ای در حال کم رنگ شدن است.

برنامه ریزی برای حضور گسترده در انتخابات

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان این که امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر خود را آماده حضور اثرگذار و گسترده در انتخابات سال آینده کنیم،گفت: ان شاءالله در آینده همایش های بسیار بزرگتری برگزار خواهیم کرد. هیچ جناحی از این همایش ها وحشت نکند، ما می توانیم دوستانه و مسالمت آمیز با یکدیگر رقابت کنیم و این رقابت نیز اخلاقی، سیاسی و سالم خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فعالیت های حزب اعتماد ملی، خاطرنشان کرد: مدتی است که حزب اعتماد ملی فعالیت های خود را از نو شروع کرده است و آرام آرام در حال پیش بردن کارها و فعالیت های خود است.

وی با اشاره به دشواری ها و موانع موجود در مسیر حزب برای آغاز به کار مجدد فعالیت های حزب، اظهار کرد: از آن جایی که حدود 5-4 سال عملا حزب تعطیل بود، امروز با یک سری سختی ها و دشواری هایی مواجه است و الان نمی تواند به سادگی حرکت قبلی خود را در پیش بگیرد. اما با این حال در حال فراهم کردن یک سری مقدمات برای حضور فعال حزب اعتماد ملی در عرصه سیاسی کشور هستیم.

آیا توافق دست یافتنی است؟

تلویزیون بی بی سی در گفت و گو با آلن ایر یکی از اعضای هیئت امریکایی در مذاکرات هسته ای به بررسی احتمال توافق در وین پرداخت.

آلن ایرر با بیان وقت کمی داریم تا به توافق برسیم گفت: تا به حال پیشرفت زیادی در مذاکرات کرده ایم ولی هنوز فاصله ای بین مواضع ایران و مواضع ما وجود دارد از این نظر آقای کری به وین آمدن تا انشاء الله کمک کند که این فاصله کم شود تا قبل از سوم آذرماه به توافق برسیم .

تلویزیون بی بی سی به مواضع کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت:چهل و سه سناتور جمهوریخواه در نامه ای به باراک اوباما از احتمال توافقی که آنها ضعیف خواندند و لغو تحریم ها بدون توافق کنگره شدیدا ابراز نگرانی کردند. آنها به رئیس جمهوری آمریکا هشدار دادند که چنین معاهده هسته ای مورد قبول مجلس سنا و رئیس جمهوری که جایگزین اوباما بشود نخواهد بود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی :
قطار ترور شخصیت راه افتاد!
دختر هلندی: مادر از دست داعش نجاتم بده!
واکنش ایران به ادعای وجود سایت مریوان
اختلافات اصلاح قانون کار بر سر چیست؟
واکنش کنگره آمریکا به توافق درباره غنی‌سازی