آنچه در دیدار ظریف و کری گذشت
یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اشاره به محتوای دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا اعلام کرد که در این دیدار درباره نحوه ادامه مذاکرات گفت‌وگو شد.
 یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اشاره به محتوای دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا اعلام کرد که در این دیدار درباره نحوه ادامه مذاکرات گفت‌وگو شد. این مقام ایرانی با اعلام این مطلب ادامه داد: در ملاقات ظریف و کری درباره موضوعات مختلف هسته‌ای و هم‌چنین راه‌حل‌های مربوط به آن‌ها گفت‌وگو شد.

او گفت: سناریوهای مختلف نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آن‌ها بود.

برخی رسانه‌های غربی بعد از ملاقات ظریف و کری از آغاز مذاکره دو طرف بر روی بحث تمدید مذاکرات خبر دادند. وزیران خارجه ایران و آمریکا عصر یک‌شنبه دیداری دوجانبه برگزار کردند که حدود یک ساعت به طول انجامید.

این ششمین دیدار ظریف و کری در چند روز گذشته در وین است، اما برای اولین بار است که وزیر خارجه کشورمان و کری دیداری دو جانبه با یکدیگر داشتند.

دیدارهای قبلی ظریف و کری با حضور کاترین اشتون بوده است. وزیران خارجه ایران و آمریکا تلاش دارند تا بر سر یک تفاهم سیاسی و کلی در چارجوب توافق جامع به نتیجه برسند و اختلاف‌ها را از سر راه بردارند.

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شنبه شب به ایسنا گفت: هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 بر روی توافق کلی و سیاسی و نه توافق جامع مذاکره می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت زمان و حجم زیاد جزئیات و ضمائم توافق احتمالی، امکان دست یافتن به توافق جامع و کامل تا سوم آذر غیر ممکن است. از این رو تلاش داریم بر روی کلیات توافق که اصول توافق را شامل می‌شود از جمله ابعاد غنی سازی، تعداد سانتریفیوژها و چارچوب زمانی فعالیت‌ها، چگونگی لغو تحریم‌ها، فعالیت فردو، اراک وغیره به تفاهم برسیم.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
دعوت مردم برای برگزاری جشن هسته ای
قتل آهنگساز کرجی با 154 ضربه چاقو + عکس
رزمی‌ کار سرشناس در باند سارقان!
فضای مجلس برای فرهادی مناسب است
فروش کالباس گوشت خوک در تهران