نتیجه مذاکرات ظریف و کری از زبان ظریف
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد کار را هر چه سریعتر پیش ببریم.
 وزیر خارجه با بیان اینکه قرار است کارشناسان برای حصول نتیجه مذاکرات به گفت‌وگوها ادامه دهند، گفت که در دیدارش با کری درباره ضرورت تسریع و تقویت روند مذاکرات به منظور جلوگیری از تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد، گفت‌وگو کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با جان کری همتای آمریکایی در حاشیه چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با بیان اینکه قرار شده است کارشناسان برای حصول نتیجه مذاکرات گفت‌وگوها را همچنان ادامه بدهند، گفت: در این دیدار درباره ضرورت تسریع و تقویت روند مذاکرات به منظور جلوگیری از تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد، گفت‌وگو شد.

ظریف گفت: در دیدار با همتای آمریکایی درباره بحث‌های مختلفی که دوستان ما در زوریخ پیگیری می‌کنند از جمله تعداد سانتریفیوژها، روش‌های غنی‌سازی و همچنین پیشنهادهای مختلفی که از سوی طرفین مطرح بوده بحث کردیم.

وی با بیان اینکه قرار شد همکاران ما به ویژه کارشناسان فنی دو طرف بحث‌ها را ادامه بدهند تا به یک نتیجه واحد برسیم، افزود: کارشناسان دو طرف شنبه نیز گفت‌وگوها را در زوریخ پیگیری می‌کنند و تا پایان هفته نیز این گفت‌وگوها را با همتایان اروپایی خود ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد کار را هر چه سریعتر پیش ببریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از دولت آمریکا به دنبال توافق با ایران است، گفت: گرچه گروه‌هایی هم هستند که با توافق موافق نیستند و سر و صدای زیادی هم از طرف آنها شاهدیم. البته مهم این است توافقی که راجع به آن بحث می‌شود توافقی باشد که حقوق و عزت مردم ایران را به رسمیت بشناسد؛ توافقی که قابل قبول باشد. ظریف تصریح کرد: آنچه واضح است جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و هیچ مشکلی هم نداریم ثابت کنیم برنامه هسته‌ای ما منجر به تولید سلاح نمی‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

 مطالب پیشنهادی:
مذاکره عراقچی و وندی شرمن
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا