مذاکرات ایران و 1+5 در استانبول آغاز شد
هم چنین در این گفت‌وگوها هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور دارد.
 مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی با حضور هلگا اشمید معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول آغاز شد. سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی در ادامه مذاکرات جامع هسته‌ای با معاونان وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه دیدار کردند.

قرار است در مذاکرات جزییات و مسایلی که در مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در زوریخ سوییس هفته گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بررسی شود.

هم چنین در این گفت‌وگوها هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور دارد.

این گفت‌وگو بر اساس اعلام قبلی یک روزه خواهد بود.

هم چنین در مذاکرات روز پنجشنبه معاونان وزیر خارجه ایران به طور جداگانه با همتایان خود در سه کشور اروپایی گفت‌وگو می‌کنند.

در ادامه رایزنی‌های هسته‌ای بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 هم چنین سید عباس عراقچی هفته جاری تلفنی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام مقامات ایران و آمریکا قرار است یک دور دیگر از مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 یک روز قبل از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان برگزار شود و چنانچه هماهنگی و پیشرفت ضروری تا آن زمان در مذاکرات صورت گرفته باشد شرایط برای برگزاری دیدار و گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و 1+5 در حاشیه این کنفرانس بین المللی فراهم خواهد شد. با این حال هنوز به طور قطعی در این‌باره تصمیم گیری نشده است.

در عین حال به احتمال قوی وزیران خارجه ایران و آمریکا با توجه به حضور و سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ در حاشیه این کنفرانس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ اوایل فوریه برگزار می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
اطلاعیه تند دفتر ریاست جمهوری به جمعی از نمایندگان مجلس
لخت شدن استاد فرانسوی در کلاس!!
هلاکت ده ها داعشی در موصل(18+)
تصاویری از مراسم تشییع ملک عبدالله
حضور رهبر در استادیوم آزادی/عکس