شهردار تهران گفت : یکی از برنامه هایی که در سال های اخیر به طور جدی آن را دنبال می کنیم، تبدیل پادگان ها، باغ های قدیمی و زندان های درون شهری به مراکز عمومی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح باغ موزه قصر در جمع خبرنگاران با بیان این که گوشه گوشه باغ موزه قصر می تواند درس عبرت و آموزش باشد برای همگان و نشان دهد که در گذشته چه کسانی سختی و رنج کشیدند تا امروز ما بتوانیم استقلال و آزادی خود را حفظ کنیم، اظهار کرد: یکی از برنامه ها و رویکردهای اصلی شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی تبدیل مراکزی مانند پادگان ها و زندان های قدیمی به مراکز فرهنگی ، آموزشی و تربیتی است که در این راستا به طور مثال بوستان ولایت در محل پادگان قلعه احداث شد و در اختیار شهر و شهروندان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین یکی از اتفاقات مهمی که در حوزه فرهنگی رخ داد ، این بود که شهرداری تهران موفق شد مجموعه زندان قصر را خریداری کند و در برنامه ای 4 ساله این مکان به باغ موزه قصر تبدیل شد.

شهردار تهران گفت: امروز زندان قصر به باغ موزه قصر تبدیل شده و در واقع محلی آموزشی ، فرهنگی و تفرجگاهی شده که گوشه گوشه آن می تواند درس عبرت و آموزش باشد برای همگان و نشان دهد که در گذشته چه کسانی سختی و رنج کشیدند تا امروز ما بتوانیم استقلال و آزادی خود را حفظ کنیم .

وی با بیان این که امیدواریم شهرداری تهران بتواند مراکزی مانند این باغ موزه بیش از پیش در پایتخت احداث کند گفت : مدعوین مراسم افتتاحیه باغ موزه قصر، چه کسانی که مانند دکتر شیبانی عضو شورای شهر در این قصر زمانی زندانی بودند و چه نمایندگان مجلس ، و اعضای قوه قضاییه، همه به نوعی در شکل گیری باغ موزه قصر نقش داشتند و ما از همه آن ها سپاسگزاریم.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم از تمبر باغ موزه قصر نیز دقایقی پیش با حضور شهردار تهران رونمایی شد.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی
مردم می دانند ماجرای نامه نگاری ها چیست
7سال است منتظر شنیدن ناگفته های احمدی نژاد هستیم
نزاع نیمه شب به قتل انجامید
لاريجاني :حقوق مي گيرد که بمانيد