اگرچه بررسی آمارهای اعلام شده از تلفات حوادث رانندگی طی سه‌سال گذشته حاکی از کاهش تعداد کشته‌شدگان است، اما همچنان مهم‌ترین علت مرگ غیرطبیعی ایرانیان را تصادفات رانندگی تشکیل می‌دهد.

ایسنا: سازمان پزشکی قانونی از مرگ 27 هزار و 128 تن به دلایل غیرطبیعی در هشت ماهه سال جاری خبرداد.

سازمان پزشکی قانونی شمار کشته‌شدگان ناشی از مرگ‌های غیرطبیعی را در هشت ماهه سال‌جاری 27 هزار و 128 تن اعلام کرد که از این میان 52 درصد کشته‌شدگان درپی حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

اگرچه بررسی آمارهای اعلام شده از تلفات حوادث رانندگی طی سه‌سال گذشته حاکی از کاهش تعداد کشته‌شدگان است، اما همچنان مهم‌ترین علت مرگ غیرطبیعی ایرانیان را تصادفات رانندگی تشکیل می‌دهد.

بنابراعلام پزشکی قانونی در سال 89، 23 هزار و 249 تن و درسال 90، 20 هزار و 68 تن به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و این رقم در هشت ماهه سال‌جاری به 14 هزار و 126 تن رسیده است که بیانگر کاهش 5.8 درصدی تلفات نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

همچنین پس از مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی و تصادفات، مرگ های ناشی از سوءمصرف موادمخدر دومین و مهم‌ترین علت مرگ های غیرطبیعی است به نحوی که در هشت ماهه امسال مرگ‌های ناشی از سوءمصرف موادمخدر با 1753 مورد، 6.4 درصد مرگ‌های غیرطبیعی را در برگرفته و این در حالی است که مرگ ‌و میر ناشی از سوءمصرف موادمخدر در کشور از سال 84 تاکنون با سیر نزولی مواجه بوده‌ است.‌

از مجموع مرگ‌های غیرطبیعی هشت ماهه امسال، علاوه بر حوادث رانندگی و سوءمصرف موادمخدر، 1236 مورد مربوط به سوختگی، 919 مورد مربوط به غرق‌شدگی، 473 مورد مربوط به برق‌گرفتگی، 285 مورد مربوط به گازگرفتگی و 8246 مورد مربوط به سایر موارد است.

در هشت ماهه سال جاری 40 هزار و 191 مورد مرگ در مراکز پزشکی قانونی کشور ثبت شده که 27 هزار و 128 مورد آن توسط کارشناسان این سازمان، غیرطبیعی تشخیص داده شده است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب داغ سایر بخشها:
دستجردی: حرف‌های ناگفته زیاد دارم
اینترنت و MMS فردا قطع است
شكایت سازمان بازرسی از رسایی
15 سال زندان برای همکار جریان انحرافی
بعضی‌ها سینه چاک احمدی‌نژاد بودند