تصادفات رانندگی
طبق نتایج محاسبات و تحقیقات انجام شده، هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، رقم بالایی را نشان می‌دهند، به طوری که این رقم تقریبا حدود 8.5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است.
نتایج تحقیق مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که تعداد تصادفات در کشور طی دو دهه گذشته رو به افزایش بوده و از 32 هزار و 505 فقره در سال 1373 به 117 هزار و 256 فقره در سال 1390 رسیده است.

همچنین تعداد متوفیان و مصدومان ناشی از این تصادفات نیز افزایش یافته است.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشره در سال 1390، بیشترین متوفیان ناشی از حوادث رانندگی مربوط به استان‌های فارس (8 درصد) ، تهران (8 درصد) و خراسان رضوی (8 درصد سهم) است و همچنین بیشترین مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در سال 1390 مربوط به استان های تهران (11.3درصد) و خراسان رضوی (9.6 درصد) است.

طبق نتایج محاسبات و تحقیقات انجام شده، هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، رقم بالایی را نشان می‌دهند، به طوری که این رقم تقریبا حدود 8.5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است و تعمیم این میزان خسارت برای سال 1390 با فرض ثابت ماندن ضرایب برآورد شده، تقریبا معادل 51 هزار 910 میلیارد تومان خواهد بود.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:eghtesadeiranonline.com


مطالب پیشنهادی:
نشست وزیر ارشاد با فعالان رسانه‌های دیجیتال
خبر خوش رئیس جمهور درباره مذاکرات ایران و گروه ۱+۵
نرخ تبلت های "Asus" + جدول
مرگ دردناک عابر در بزرگراه امام علی (ع)
توصیه ناجا به هیئت‌های عزاداری و تکایا