مرتضوی برگه بازجویی را پر کرد اما...
«پیمان حاج محمود عطار» افزود: موضوع این پرونده شکایت از مرتضوی دادستان سابق تهران به اتهام افترا و نشر اکاذیب است.
شاکی پرونده پالیزدار اضافه کرد: برغم آنکه تمام دستگیرشدگان پرونده پالیزدار ازاتهام تشکیل باند ضد امنیتی در دادگاه بدوی و تجدیدنظر تبرئه شدند و چهار سال از این مساله گذشته اما مرتضوی در لایحه ارایه شده به دادگاه کهریزک ما را به عنوان باند گروه پالیزدار معرفی کرد.

حاج محمود عطار درباره ادعای مرتضوی مبنی بر اینکه حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در گزارشات خود به باند پالیزدار اشاره کرده اس،ت گفت: این ادعای وی کاملا غیرواقع است زیرا پالیزدار تمام فعالیت های خود اعم از مصاحبه علیه افراد یا خارج کردن اسناد سازمان بازرسی یا گرفتن رونوشت از اسناد را به تنهایی انجام داده و من و سایرین دخالتی در آن نداشتیم به همین جهت از همه اتهامات تبرئه شدم.

شاکی دادستان سابق تهران در پرونده پالیزدار افزود: برغم همه اینها، مرتضوی در مصاحبه اخیر خود با رسانه ها به بازداشت غیرقانونی ما و نگهداری در سلول انفرادی اقرار کرده و این شگفت آور است که مترضوی در مسایل مختلف اقدام عیرقانونی می کند و آنها را برای خود افتخار و خدمت می داند.

حاج محمود عطار گفت: هرچند دادگستری اقدام به رسیدگی به تخلفات مرتضوی کرده اما متاسفانه رسیدگی به این تخلفات با تاخیر انجام و مماشات می شود.

وی با بیان اینکه مرتضوی در رابطه با این پرونده بارها به دادسرای کارکنان دولت احضار شده و هر مرتبه به بهانه ای از حضور در دادسرا امتناع کرده است، گفت: برخلاف اظهارات مرتضوی مبنی بر اینکه برای نخستین بار به صورت کتبی و رسمی احضار شده است؛ دادسرا پیش از این دو مرتبه به صورت کتبی وی را احضار کرد بود.

شاکی مرتضوی در پرونده پالیزدار درباره آخرین وضعیت این پرونده، گفت: در آخرین جلسه بازپرسی قرار شد لایحه های دفاعیه خود را به دادسرا ارایه کنیم و منتظر تصمیم بازپرس پرونده باشیم.

حاج محمود عطار گفت: لایحه ای را تنظیم کرده ایم که طی روزهای آینده به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت تقدیم می کنیم و منتظر لایحه دفاعیه مرتضوی می مانیم.

به گفته وی شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت هیچ قراری را برای مرتضوی در این پرونده صادر نکرده اما مرتضوی در آخرین جلسه بازپرسی بالاخره برگه بازجویی را پر کرد که این امر یک گام به جلو محسوب می شود.

حاج محمود عطار گفت: هرچند در این جلسه مرتضوی آدرس دفتر وکیل خود را برای ابلاغ اوراق قضایی به دادسرا اعلام کرد تا بهانه ای برای ابلاغ اوراق قضایی نداشته باشد اما باز هم آدرس منزل جدید خود را نداد.

شاکی دادستان سابق تهران در پرونده پالیزدار گفت: اگر اتهام افترا و نشر اکاذیب از سوی بازپرس پذیرفته شود باید طرفین دعوا یک جلسه دیگر در دادسرا حضور یابند در غیر این صورت نیازی به احضار مجدد طرفین نیست و بازپرس می تواند قرار منع تعقیب در مورد اتهام نشر اکاذیب و افترا برای مرتضوی صادر کند.

حاج محمود عطار در مورد شکایت از مرتضوی درباره اتهام بازداشت غیرقانونی نیز گفت: در این مورد بازپرس اعلام کرده باید پرونده ای که چهار سال پیش ما براساس آن به صورت غیر قانونی بازداشت شدیم مطالعه تابتواند تصمیم گیری کند اما با توجه به مصاحبه اخیر مرتضوی فکر نمی کنم نیازی به مطالعه این پرونده باشد.

وی درباره حکم دادگاه درباره حسن صادقیان بازپرس وقت پرونده پالیزدار نیر گفت: به حکم شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران درباره صادقیان مبنی بر صدور جریمه 5 میلیون تومانی اعتراض کردیم و احتمالا از قضاتی که وی را محاکمه و این رای اشتباه را صادر کرده اند به دادسرای انتظامی قضات شکایت خواهیم کرد.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir


مطالب پیشنهادی:
هوای پایتخت به آستانه هشدار رسید!
نتانیاهو به پوتین هم تلفن زد
مذاکرات ایران و آمریکا در ژنو+ عکس
سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی همراه اول
سیدعلی خمینی در مراسم ترحیم+ تصاویر