نامه یک دختر چادری به مدافعان آزادی یواشكی
نامه یک دختر چادری: طرفدار حجاب اختیاری‌ام، اما به عنوان یک چادری، من هم آزادی می‌خواهم
  آهای مدافعان آزادی یواشكی، من چادری هم آزادی میخواهم، از من محجبه هم حمایت كنید
یكی دو هفته ای است كه صفحه آزادی‌های یواشكی در فیس بوك راه افتاده است كه خوب مورد استقبال بسیاری از زنان و دختران ایرانی هم قرار گرفته و حتی به یكی از بحث های داغ فیس بوك تبدیل شده.

من هم به عنوان یك دختر محجبه از این صفحه استقبال می كنم. من هم مدافع آزادی زنان هستم، من هم اعتقاد دارم باید حجاب اختیاری باشد.من دوستانی دارم كه از نظر حجاب نقطه مقابل من هستند، اما با هم دوستیم، با هم مسافرت می‌رویم، گردش می‌رویم، مهمانی خانه هم می‌رویم، در یك كلام رفیقیم و به عقاید هم احترام می‌گذاریم. اما من از برخی موضوعات پیش آمده در این صفحه دلگیرم و آن عدم توجه به آزادی تمام زنان ایرانی چه محجبه و غیر محجبه است. چون فكر میكنم ربطی به حجاب ندارد، ما همه در بندیم!من خودم چادری هستم و چادرم را دوست دارم. اما من هم آزاد نیستم!

من هم احساس آزادی نمی‌كنم وقتی كه می‌خواهم با دوستم به كافه‌ای بروم و با هم ساعتی را گپ بزنیم و همه از مسئول كافه تا آدم‌هایی كه نشسته‌اند، مرا با چشم‌های متعجب تا سرمیز بدرقه می‌كنند؟ كه مگر چادری هم كافه می آید؟!

من هم احساس آزادی نمی‌كنم وقتی دوست خبرنگاری فرهیخته مرا در جمع دوستانش این طور معرفی می كند كه " بچه‌ها این فهیمه است، به چادرش نگاه نكنید، دختر باحالی است!". من هم احساس آزادی نمی‌كنم وقتی بحث سیاسی می‌شود و من از اصلاح طلب و و ...حمایت می‌كنم و طرف مقابل من را به چشم جاسوس و در خوش بینانه‌ترین حالت به چشم منافق نگاه می‌كنند. من هم احساس آزادی نمی‌كنم وقتی مسئول كافه‌ای كه میزهایش خالی است، با استرس به من می‌گوید جای خالی نداریم، شرمنده!

من هم احساس آزادی ندارم وقتی می‌خواهم یك كفش شیك آنچنانی از یك بوتیك در پاسداران بخرم و فروشنده تمام حواسش به دختر با پوشش راحت است و وقتی بعد از 10 دقیقه به حرفهای من توجه كرد، گفت این خیلی گران است، به درد شما نمی خورد!! من هم احساس آزادی نمی كنم وقتی پسری با تریپ روشنفكری وسط خیابان می‌گوید: گرمت نیست، گونی مشكی كشیدی به سرت؟!

من هم احساس آزادی نمی كنم وقتی مسئول فلان روزنامه‌ای مرا به خاطر حجابم استخدام میكند و نه به خاطر استعداد و توانایی‌هایم و مسئول روزنامه دیگری مرا به خاطر همان حجاب نمیپذیرد و... دوستان طرفدار آزادی یواشكی، من هم آزاد نیستم.
آهای طرفداران آزادی یواشكی، از من چادری هم حمایت كنید. من هم آزادی میخواهم.

فهمیه سادات طباطبایی نائینی


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: caffecinama.com

مطالب پیشنهادی :
کامنت تکان‌ دهنده یک دختر در صفحه فیسبوک ظریف
نامه سناتورهای آمریکایی به اوباما درباره ایران
راز این جنایت فاش نشده است
اولین مصاحبه همسر مه آفرید پس از اعدام
رگبار و رعد و برق ادامه دارد