اعلام شرایط اضطراری در ایلام
ورود این حجم متراکم از گرد و غبار از آغاز سال جاری به شهر 220 هزار نفری ایلام مرکز استان پس از گذشت مدت ها بی سابقه بوده است.
 گرد و غبار و ریزگردها که از شامگاه یکشنبه وارد بخش های باختری کشور شده زندگی ساکنان شهرستان های ایلام، مهران، ایوان، ملکشاهی، بدره، سیروان و چرداول به ویژه مردم مناطق مرزی این استان را مختل کرده است.

ورود این حجم متراکم از گرد و غبار از آغاز سال جاری به شهر 220 هزار نفری ایلام مرکز استان پس از گذشت مدت ها بی سابقه بوده است.

از شهر مرزی مهران نیز خبر می رسد که بارش شدید گرد و غبار از شامگاه امروز تردد خودروها و حتی مردم را برای بیرون رفتن از منزل برای فعالیت های عادی با مشکلات فراوان مواجه کرده است.

شدت بارش گرد و غبار در این شهرستان به اندازه ای است که سطح معابر، خیابان ها، خودروها، مغازه ها و تمام اجسام روی زمین با لایه ای از گرد و غبار پوشیده است.

رییس اداره هواشناسی مهران گفت: گرد و غبار از کشورهای عراق و سوریه وارد کشور شده و تا فردا /دوشنبه/ در فضای شهر مهران وجود دارد.

«علی محمدیان» افزود: این پدیده سبب شده دید افقی به کمتر از 100 متر و دمای هوا نیز به 37 درجه سانتی گراد برسد.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی مهران نیز در اطلاعیه از شهروندان به خصوص سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و افراد مبتلا به آسم خواست تا جایی که مقدور است از رفت و امد در محیط باز و خیابان ها خودداری کنند.

استان ایلام به سبب مرزهای طولانی 430 کیلومتری با کشور عراق از کانون های اصلی و عمده پدیده ریزگردها، همواره در معرض ورود و آسیب های انسانی، طبیعی، زیست محیطی و اقتصادی گرد و غبار قرار دارد.

به باور کارشناسان اقتصادی و اجتماعی، ریزگردها در سال های گذشته میلیون ها دلار خسارت به بخش های مختلف استان وارد کرده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
تن فروشی های یک ساعته با کلاه شرعی
مذاکرات هسته ای ، احمدی نژاد نه! روحانی، آری!
اعترافات تکان‌دهنده زن متهم به قتل رئیس بانک
رابطه جالب یک بر چند پراید با ماشینهای روز دنیا+ جدول
ماه رمضان، آب یخ فروشی، بزرگراه همت!