خانه هایی با رنگ و بوی فحشا در تهران!
واگذار کننده گان این خانه ها که به عنوان مشتری با آنها تماس گرفته شد متفق القول اعلام کردند که این خانه در مدت اجاره در اختیار شخصی است که آن را اجاره کرده و ورود آن شخص با هر کس یا کسانی در این خانه ها آزاد است!
 سوال اصلی که در این میان هنوز هیچ مقام مسئولی به آن پاسخ نداده این است که آیا با افزایش این نوع خانه ها که حتی ساعتی هم اجاره داده می شوند، دیگر جوانان زیر بار مسئولیت ازدواج خواهند رفت؟آیا با رونق این مسائل می توان امید داشت که نرخ ازدواج بیشتر می شود و جمعیت کشور افزایش می یابد؟اصلا آیا باب فساد و فحشا با رواج این نوع خانه ها باز نخواهد شد؟

واگذار کننده گان این خانه ها که به عنوان مشتری با آنها تماس گرفته شد متفق القول اعلام کردند که این خانه در مدت اجاره در اختیار شخصی است که آن را اجاره کرده و ورود آن شخص با هر کس یا کسانی در این خانه ها آزاد است!

سفر رفتن در ایران مدتی است که برای همه آسان نیست .از هزینه های بالای وسایل نقلیه مانند هواپیما و قطار و اتوبوس گرفته تا 1000 تومانی شدن نرخ بنزین و گرانی هتل ها و مسافر خانه ها همه و همه سفر رفتن را برای بسیاری از خانوارهای ایرانی سخت کرده است.

حالا اگر همه ابزار ها و وسایل سفر هم فراهم باشد و بشود عازم سفر شد، کافی است به دلیل حواس پرتی مدارک شناسایی خانواده جا بماند و یا اصلا یک دزد بد ذات کیف مدارک شناسایی را سرقت کند و دست مسافران را در پوست گردو بگذارد!

آنوقت است که مصیبت تازه آغاز می شود چرا که به دلیل عدم پذیرش هتل ها و مسافرخانه ها بدون مدارک شناسایی با زن و بچه باید شب را در خیابان و گوشه پارک سپری کرد یا آنکه 7 خان رستم را طی کرد و با مراجعه به اماکن و نیروی انتظامی و با احراز هویت، مجوز حضور در هتل یا مسافرخانه ها را دریافت کرد.



البته در برخی از شهرها مانند شهر های شمالی کشور ، ویلاها و اتاق های شخصی هستند که به مسافران اجاره داده می شوند اما حتی اکثر این نوع ویلاها و خانه ها هم از مسافران تقاضای مدارک شناسایی می کنند و کم هستند افرادی که خانه خود را بدون مدارک شناسایی در اختیار دیگران می گذارند.

حالا اما در پایتخت این مشکل بدون مدرک شناسایی بودن افراد خیلی راحت با چند آگهی اینترنتی در سایت هایی مشخص حل شده است. در این سایت ها خانه های شخصی تبلیغ شده اند که برای 1 روز و حتی چند ساعت اجاره داده می شوند و جز کارت ملی اجاره کننده و پول هیچ مدرک شناسایی طلب نمی کنند!

خانه های مبله ای که نرخ اجاره آنها از شبی 100 هزار تومان و ساعتی 60 هزار تومان تا نرخ های میلیونی متفاوت است اما دسترسی به آنها آنقدر آسان است که راه را برای هر کاری باز می گذارد!

واگذار کننده گان این خانه ها که به عنوان مشتری با آنها تماس گرفت متفق القول اعلام کردند که این خانه در مدت اجاره در اختیار شخصی است که آن را اجاره کرده و ورود آن شخص با هر کس یا کسانی در این خانه ها آزاد است!

البته یکی از این مالکان خانه که متوجه شد تماس شفاف برای تهیه گزارش است نه اجاره خانه با فرافکنی و لحن تند گفت : این رفتار شما در کار ما اخلال ایجاد می کند، کار ما را خراب نکنید.

این اتفاق در حالی در پایتخت رخ داده که این روزها هشدارها در خصوص کاهش ازدواج و باروری خانوارها کاملا جدی شده و در این میان از هر راهی برای تشویق به ازدواج استفاده می شود حتی ازدواج موقت .

مساله ازدواج موقت به عنوان یک راهکار برای افزایش ازدواج و بالا بردن نرخ ازدواج مطرح شده تا جوانان و حتی کسانی که توانایی داشتن چند همسر را دارند بدون داشتن مسئولیت های آنچنانی زندگی و هزینه عروسی و مسکن و غیره به ازدواج تشویق شوند و از فساد در جامعه جلوگیری شود و در واقع می توان گفت وجود این نوع خانه ها نیز پاسخی است به نیاز به داشتن محلی برای ارتباط !

خانه هایی که نتیجه ای جز افزایش فحشا و فساد در پایتخت ندارند و به طور حتم افرادی که این خانه ها را اجاره می کنند ، برای اقدامات شرعی به چنین مکان هایی احتیاج ندارند!



این خانه ها که از سوی جوانان یا مردان و زنان متاهل و معمولا بدون اطلاع خانواده ها اجاره می شوند در واقع مکانی است برای گرفتن میهمانی های آنچنانی، مصرف مواد مخدر و مواد روانگردان و رواج فساد و بی بنده باری و روابط آنچنانی که نه در شرع پسندیده است و نه در عرف!

نکته مهم تر هم اینجاست که تجربه نشان داده، پایتخت و رفتارهای اجتماعی که در آن رخ می دهد همواره الگویی برای سایر شهرها و استان های کشور بوده و مسلما رواج این نوع خانه های اجاره ای در تهران، سرمنشایی خواهد بود برای گسترده شدن بساط آنها در سایر شهرهای کشور و دامنه دار شدن فساد از پایتخت به سایر نقاط ایران.

در هر حال سوال اصلی که در این میان هنوز هیچ مقام مسئولی به آن پاسخ نداده این است که آیا با افزایش این نوع خانه ها که حتی ساعتی هم اجاره داده می شوند، دیگر جوانان زیر بار مسئولیت ازدواج خواهند رفت؟

آیا با رونق این مسائل می توان امید داشت که نرخ ازدواج بیشتر می شود و جمعیت کشور افزایش می یابد؟

اصلا آیا باب فساد و فحشا با رواج این نوع خانه ها باز نخواهد شد؟

از سوی دیگر نکته ای که سبب تامل و درنگ بیشتر در اینگونه اقدامات می شود، هزینه گزافی است که صاحبان این منازل برای اندک مدتی از افرادی که به دنبال خانه ای خالی برای اهداف خود می گردند، می گیرند.هزینه ای که البته برای بچه پولدارهای تهران و قشر ثروتمند پول خردی بیش نیست اما در هر حال برای قشر متوسط و ضعیف بسیار زیاد محسوب می شود و به همین دلیل شاید بتوان گفت بیشترین مشتریان این خانه قشر ثروتمند جامعه هستند اما در واقع اینطور نیست چرا که ثروتمندان معمولا خانه ای برای شیطنت های مجردی خود دارند و این قشر متوسط جامعه است که نیاز برای بودن چنین خانه هایی را ایجاد کرده است.

این در حالی است که با همین میزان پول یعنی شبی 100 هزار تومان به بالا می توان در یک هتل یا مسافرخانه آبرومند اقامت کرد و بنابراین تنها مزیتی که این مکان ها را نسبت به هتل و مسافرخانه ها ارجح می کند، بی بند و باری است که در مورد این منزل ها رعایت نمی شود و بساط فحشا و گناه را به راحتی هر چه تمام تر برای آن عده از افرادی که پایبندی به خانه و خانواده را ندارند، آماده می کند.

در حقیقت، ماجرای خانه های مجردی به ما ثابت کرد که حقیقتا معضل ازدواج آن چنان ربطی به مشکلات مالی ندارد و بخشی از همان قشری که می گویند به دلیل مشکلات مالی ازدواج نمی کنیم، حاضرند به چنین خرج هایی تن دهند.

واقعیت این است که معضل ازدواج، ریشه در مسئولیت پذیری و تعهد دارد و مشکلی فرهنگی است، نه اقتصادی.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: salamatnews.com

مطالب پیشنهادی :
بازار داغ اجاره روزانه خانه مبله در تهران + جدول
واکنش قیمت دلار به اخبار مذاکرات
اخبار مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5: موضوعات حل‌ نشده در مذاکرات از نگاه گاردین
دیدار ظریف با جان کری در وین +عکس
ویلیام هیگ: ایران باید واقع‌بین‌تر باشد