جایگزین مهد کودک ها مشخص شد
توسعه و گسترش برنامه‌های رشدمحور برای کودکان زیر دبستان بر‌اساس یک تفکر علمی مبتنی بر فرهنگ ملی و ایرانی از مأموریت‌های اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی است.
  توسعه و گسترش برنامه‌های رشدمحور برای کودکان زیر دبستان بر‌اساس یک تفکر علمی مبتنی بر فرهنگ ملی و ایرانی از مأموریت‌های اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی است. یکی از مدل‌های ارائه خدمات برای تحقق این هدف تأسیس مهدهای کودک جدید و پیشرفته است.

دکتر محمدرضا الوند مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اعلام راه‌اندازی مراکز رفاه کودک و خانواده به صورت پایلوت از نیمه دوم سال‌جاری  گفت: در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی با پیروی از یک مدل ثابت خدمات ارائه می‌داد که به نام کلی مهدکودک مشهور است.

وی با اشاره به اینکه به استناد مصوبه 80 شورای عالی انقلاب فرهنگی که می‌گوید مسئولیت تربیت و نگهداری کودکان زیردبستان یعنی از 3 ماهگی تا پایان 5 سالگی برعهده بهزیستی است یادآور شد: با استفاده از مدلی که جدیداً طراحی شده و از نیمه دوم سال به صورت پایلوت در کلانشهرها به اجرا درمی‌آید، کودکانی که در کلانشهرها زندگی می‌کنند از ساعات تعطیلی مدارس تا بازگشت والدین آن‌ها که شاغل هستند، در مراکز کودک و خانواده تحت آموزش قرار می‌گیرند.

الوند خاطرنشان کرد: این مرکز علاوه بر ایجاد فضای ایمن به کودک، زمینه اشتغال را برای زنان فراهم می‌کند. وی به گروه سنی که قرار است در این مراکز آموزش ببینند اشاره کرد و اظهار داشت: کودکان بالای 7 سال یعنی 7 تا 12 سال وارد این مراکز خواهند شد و در یک فاصله زمانی 3 تا 5 ساعته در روز آموزش خواهند دید.

به گفته وی، در حال حاضر پدران و مادران شاغل به دلیل تنهایی فرزندشان شیفتی کار می‌کنند یا کودک خود را وارد فضای کاری می‌کنند که به نوعی آرامش و استراحت را از کودک می‌گیرد و ما قصد داریم این شرایط را تغییر دهیم.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه در این مراکز تفکیک جنسیتی صورت می‌‌گیرد و فضاهای جداگانه برای گروه سنی وجود دارد گفت: آموزش در این مراکز با آموزش رسمی کاملاً متفاوت خواهد بود و از افراد متخصص علوم تربیتی، روانشناس و سایر متخصصان استفاده می‌شود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: iran-newspaper.com

مطالب پیشنهادی :
انبه بی‌هسته هم آمد!
توصیف جالب بان کی مون از آیت‌الله سیستانی
ماجرای ممنوع‌البیانی خاتمی به فرانسه رسید
واکنش به خبر تاثیر پارازیت بر طوفان تهران
قیمت جدید تندر 90 کی مشخص می شود؟؟؟