هوای تهران از امروز خنک میشود
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وزش باد نسبتا شدید و تولید گردوخاک در استان سمنان طی دو روز آینده خبر داد
 احد وظیفه مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی دراین باره گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر و شمال خلیج فارس پیش‌بینی می شود.

 وی با بیان این که دریای خزر از بعدازظهر یکشنبه تا پایان روز سه‌شنبه مواج خواهد بود، افزود: دوشنبه و سه‌شنبه بعدازظهر در استانهای گیلان، مازندران، گستان و خراسان شمالی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می شود و این وضعیت در استان گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وزش باد نسبتا شدید و تولید گردوخاک در استان سمنان طی دو روز آینده خبر داد و افزود: از اواخر وقت یکشنبه و دوشنبه وزش باد نسبتا شدید غربی در قزوین، البرز و مناطق غربی تهران پیش‌بینی می‌شود، آسمان استان‌های تهران، البرز، قم، یزد و شمال اصفهان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گردوخاک داشته باشد.

وی افزود: از دوشنبه شب مجددا طوفان و گردوخاک در منطقه زابل آغاز خواهد شد و تقریبا تا پایان هفته ادامه خواهد داشت از اینرو از سه‌شنبه تا پنجشنبه دید افقی و کیفیت هوا در استانهای شرق و جنوب شرق کاهش خواهد یافت. همچنین طی سه روز آینده نیمه غربی و مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل دریای عمان مواج خواهد بود.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز دوشنبه صاف همراه با باد و گردوخاک در شهرهای غربی وزش باد شدید خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه افزایش به 27 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف همراه با بادوگردوخاکپیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 36 و 24 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

همچنین نقشینه - کارشناس هواشناسی با بیان اینکه تهران از امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی خنک خواهد شد، گفت: دامنه‌های شمالی البرز 5 تا 8 درجه و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان تهران 3 تا 5 درجه خنک‌تر خواهد شد.

وی در رابطه با سابقه گرمای 40 درجه برای تهران، گفت: این دما در سال‌های قبل و همین روزها نیز وجود داشته و موضوع بی‌سابقه‌ای برای تهران نیست.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
اعلام حالت آماده‌ باش برقی در تهران
"گاوبندی" جبهه پایداری؟!
درخواست برای حضور حسن روحانی در قامت خطیب نماز جمعه
4 کشته و زخمی در انفجار کرج
فاضلی: چرا اصناف وزیر ندارند؟