مقطع راهنمایی دوباره 3 پایه می‌شود
چون مدتی پیش مقطع ابتدایی شش پایه شد، نیاز به 60 هزار معلم ابتدایی به وجود آمد به همین دلیل تعدادی از مقطع راهنمایی به آنجا رفتند، امسال هم اگر نیاز باشد این انتقال انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش متوسطه اول نظری با بیان اینکه امسال چیزی تحت عنوان نیروی مازاد یا دارای کسر ساعت موظف نخواهیم داشت، گفت: چون مدتی پیش مقطع ابتدایی شش پایه شد، نیاز به 60 هزار معلم ابتدایی به وجود آمد به همین دلیل تعدادی از مقطع راهنمایی به آنجا رفتند، امسال هم اگر نیاز باشد این انتقال انجام می‌شود.

دکتر عظیم محبی افزود: اولویت ما این است که کلاس‌های درس ما در هر دو پایه تامین باشند و باید به سمتی برویم که معلمان ما بتوانند شناور کار کنند.

وی درباره راهکارهای رفع مشکل نیروهای مازاد در مقطع متوسطه اول، اظهار کرد: معلم مازاد نداریم بلکه بخشی از معلمان ما با کسری ساعت موظف روبه‌رو هستند.محبی افزود: براساس بخشنامه ساماندهی نیروهای انسانی، زمینه‌ای را فراهم کرده‌ایم تا این گروه از معلمان در 15 گروه دیگر نظیر پژوهش‌سراها، گروه‌های آموزشی و... مشغول فعالیت شوند.

مدیرکل آموزش متوسطه اول نظری با بیان اینکه امسال وضعیت نیروی انسانی ما همانند سال گذشته است، گفت:‌ سال گذشته دو پایه تحصیلی داشتیم و امسال هم دو پایه. همان‌طور که سال گذشته تعدادی از معلمان ما برای جبران کمبودها به مقطع ابتدایی رفتند، اکنون هم همان‌گونه است و معضل جدیدی نداریم. در عین حال بر اساس بخشنامه ساماندهی اگر باز هم نیرویی کسری ساعت موظف داشت، می‌تواند در گروه‌های دیگر فعالیت کند.

محبی افزود: بنابراین با توجه به آنچه گفته شد امسال نیروی مازاد یا دارای کسر ساعت موظف نخواهیم داشت چراکه مقطع ابتدایی شش پایه و نیاز به 60 هزار معلم ابتدایی به وجود آمد به همین خاطر تعدادی از مقطع راهنمایی به آنجا رفتند، امسال هم اگر نیاز باشد این انتقال انجام می‌شود.وی تصریح کرد:‌ البته در سال 94 که مجدد مقطع راهنمایی شامل سه پایه هفتم، هشتم و نهم می‌شود با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو می‌شویم که باید برای آن چاره‌ای بیندیشیم.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
فروش جغد شاخدار کنار خیابان! + عکس
در دخمه معتادان چه خبر است! شکنجه کودک.... +عکس
تجمع و شمع روشن کردن در محل سقوط هواپیمای ایران 140
زمان واریز یارانه نقدی مرداد ماه اعلام شد
انعکاس سخنان جنجالی اخیر روحانی در تایمز و رویترز