تجلیل از مقام علمی پروفسور مریم میرزاخانی
مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با صدور اطلاعیه­ ای خطاب به پروفسور مریم میرزاخانی کسب «مدال فیلدز» را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی خیریه رعد؛ پروفسور مریم میرزاخانی که چند روز پیش با دریافت معتبرترین جایزه ریاضیات جهان تاریخ­ساز شد، نخستین بانویی است که توانسته این جایزه علمی را از آن خود کند

در قسمتی از اطلاعیه مجتمع رعد خطاب به مهندس احمد میرزاخانی عضو هیأت مؤسس و رئیس هیأت مدیره حال حاضر مجتمع رعد آمده است: از جناب­عالی که پیشکسوت عرصه­ های ­نیکوکاری و فعالیت­های اجتماعی هستید، جز این انتظار نمی­رفت که با بهره­ مندی از کرامت­های اخلاقی و انسانی و پشتوانه آموزه­ های دینی چنین شخصیت برجسته­ ای را به جامعه بشری معرفی کنید و ناگفته پیداست در این مسیر نقش تلاش­های سازنده مادری دلسوز و فداکار انکارناپذیز است.

در قسمت پایانی اطلاعیه مجتمع رعد ضمن تبریک به  پروفسور مریم میرزاخانی و سایر اعضای محترم خانواده­ اش، امیدوار است، جامعه بانوان با استعداد ایران و به­ طور خاص توان­یابان مجتمع رعد با الگو قرار دادن این نابغه جهان ریاضیات برای موفقیت خود و اعتلای نام میهن هر چه بیشتر تلاش کنند.

شایان ذکر است، جایزه فیلدز یا نشان فیلدز (Fields Medal) جایزه‌ ای است که هر ۴ سال یک­بار به ابتکار ریاضی‌دان کانادایی جان چارلز فیلد در جریان کنگره اتحادیه جهانی ریاضیات به ریاضی‌دانان جوان (کمتر از ۴۰ سال) که کار ارزنده‌ای در ریاضی انجام داده باشند، داده می‌شود.



جایزه فیلدز به طور رسمی از سال ۱۹۵۴ اهدا می‌شود. این جایزه را «نوبل ریاضیات» می‌خوانند، این جایزه در واقع یک مدال یا سکه است که از طلا ساخته شده و روی ان تصویر نیم‌رخ ارشمیدس حکاکی شده‌است و به کسانی اهدا می­شود که کشف مهمی در ریاضیات کرده باشند.

گفتنی­ست، مجتمع رعد 30 سال پیش با همفکری و همکاری چند نفر از دانش­آموختگان رشته­های فنی دانشگاه تهران تأسیس شد و تا امروز خدمات ارزنده­ای را به جامعه توان­یابان کشور ارایه کرده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: raad-charity.org

مطالب پیشنهادی :
بانوی ایرانی نخستین برنده زن "مدال فیلدز" ریاضی شد+ تصاویر
بنیانگذار اصلی داعش را بشناسید
کاهش میلیونی قیمت لکسوس
ماجرایی که مثل آب خوردن حل شد!
افشاگری 1 نماینده از واقعیات خودروسازی‌ ها