زوج‌ های جوان کارت جهیزیه می‌گیرند
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: طبق آخرین توافقات صورت گرفته شرکت‌های خصوصی اعلام آمادگی کردند تا سقف 500 میلیارد تومان در قالب کارت جهیزیه تسهیلات برای 100 هزار زوج جوان ارائه دهند.
سید مناف هاشمی در نشست خبری که امروز یکشنبه در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد، با اعلام این خبراظهارکرد: درحال حاضر قصد داریم بانک عامل این کار را نهایی کنیم و زوج‌های جوان می‌توانند تا سقف سه تا پنج میلیون تومان با بهره‌گیری کارت جهیزیه لوازم خانوادگی خریداری کنند. بنابراین کار در حوزه جوانان معطل نیست.

وی در ادامه با اشاره به نحوه تخصیص بودجه به حوزه جوانان نیز اظهارکرد: وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند وارد حوزه‌هایی مانند اعطای وام به جوانان شود؛ بلکه باید شرایطی را برای بهره‌گیری این قشر از امکانات فراهم کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات شورای عالی جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان از طریق این شورا که وزارتخانه‌های متعددی عضو آن هستند، می‌تواند زمینه‌های بهره‌مندی جوانان را فراهم آورد.

بودجه‌های حوزه جوانان تا پایان سال اختصاص می‌یابد
مناف هاشمی مدعی شد: بودجه کافی برای سال 93 در حوزه جوانان داریم، اما در پنج ماه گذشته از8 میلیارد تومان بودجه و اگر بودجه‌ای هم دریافت کرده‌ایم، در قالب انجام امور مربوط به فرهنگسازی، برگزاری همایش‌ها، کمک به خیریه‌ها، سمن‌ها و... صرف شده است، البته تا پایان سال جاری صد درصد بودجه این حوزه تخصیص می‌یابد. علاوه بر آن اعتبارات جاری کارکنان حوزه جوانان نیز به موقع پرداخت می‌شود.

مکاتبه وزیر ورزش با استانها برای تعیین تکلیف ساختمان‌ها و نیروهای انسانی حوزه جوانان
وی درباره پرسش دیگری در مورد وضعیت ساختمان‌ها و نیروهای انسانی حوزه جوانان در استان‌های مختلف، اظهارکرد: برخی از استان‌ها در این زمینه مشکلاتی داشتند. بنابراین وزیر ورزش و جوانان با استانداران آنها مکاتباتی کرد. البته در برخی از استان‌ها این ساختمان‌ها در حوزه جوانان و فرهنگ استفاده می‌شود و ما پیگیر آن هستیم که دراین ساختمان‌ها کار برای جوانان داشته باشند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان افزود: احتمالا مکاتبه مجددی با امضای وزیر ورزش و جوانان با استانداری‌ها در این زمینه انجام خواهیم داد. البته بسیاری از ساختمان‌ها در اختیار وزارت ورزش و جوانان است.

توجه ویژه‌ دولت و مجلس به وزارت ورزش و جوانان در سال 94
مناف هاشمی تاکید کرد: اطمینان داریم در سال 94 هم دولت و هم مجلس توجه ویژه‌ای به وزارت ورزش و جوانان خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور امروز خود در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: وزیر ورزش وجوانان، امیررضا خادم معاون پارلمانی وزارتخانه و بنده، هر سه هفته یک بار در اتاق دولت در مجلس شورای اسلامی جلسه داریم و معمولا 15 تا 20 نماینده مسائل و مشکلات خود را در حوزه انتخابی‌شان در حوزه ورزش و جوانان مطرح می‌کنند و موضوعات مطرح شده با حضور معاونان مرتبط پیگیری می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان افزود: در جلسه امروز نیز 16 نماینده موارد مورد نظر خود را مطرح کردند و بحث‌ها با کمترین تنش مطرح شد. البته یکی از نمایندگان سوالی داشت که پس از شنیدن پاسخ ما قانع شد و سوالش را پس گرفت.

مناف هاشمی با بیان اینکه در سال جاری در دو حوزه ورزش و جوانان تلاش جدی می‌کنیم، اظهارکرد: در زمینه ارائه لایحه بودجه سال 94، مذاکراتی را با کمیسیون فرهنگی – اجتماعی مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم تا منابع قابل توجهی در بودجه سال آینده به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یابد. چراکه معتقدیم شأن دو حوزه ورزش و جوانان در10 سال اخیربا وجود وسعت پروژه‌هایی که در اختیار دارند، رعایت نشده است. در واقع سهم وزارت ورزش و جوانان از بودجه کشور بسیار ناچیز است و کمتر از نیم درصد از بودجه کل کشور به این وزارتخانه اختصاص می‌یابد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی ستادعالی بودجه در وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام معاونان وزارتخانه با حضور وزیر دراین ستاد عضویت دارند. علاوه بر آن جلسات خود را با افراد موثر در دولت مانند دفتر ریاست جمهوری، آقای نوبخت و معاونانشان آغاز کرده‌ایم تا ارقام قابل توجهی را بتوانیم در لایحه بودجه برای وزارت ورزش و جوانان ببینیم.

وی تاکید کرد: از مجلس توقع داریم تا در فصل بودجه حمایت جدی از وزارت ورزش و جوانان داشته‌ باشند و سقف بودجه این وزارتخانه به دو تا سه هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که در سال 94 بودجه ورزش و جوانان اصلاح شود و ادامه داد: البته باید توجه داشت که بودجه سال 93 زمانی شکل گرفت که دولت تازه شروع به کار کرده بود و لایحه بودجه داخل مجلس قرار داشت.

مناف هاشمی در خاتمه با اشاره به برگزاری نخستین نشست سازمان‌های مردم نهاد با وزیر ورزش و جوانان و رییس جمهور، گفت: دکتر گودرزی قول‌های خوبی را به سمن‌ها دادند و سخنرانی رییس‌جمهور امیدهای زیادی را در بخش‌ سمن‌ها و نهادهای مردمی به وجود آورد. ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان در حد منابع محدود خود سعی در حمایت از این قشر می‌کند، به گونه‌ای که صد درصد از منابع این حوزه – که مقدار آن قابل توجه نیست – یعنی 7 تا 8 میلیارد تومان را برای آنان هزینه می‌کند و این بودجه به غیر از کمک‌های جاری است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
2700 مشترک تهرانی در معرض قطعی آب
چماق به دستان به کلانتری یافت آباد حمله کردند!
دیپلمات سابق آمریکا به تیم مذاکرات ایران نامه نوشت
ابطحی: خدا کند فرجی دانا همه چیز را بگوید
سرنوشت عجیب فرجی دانا!