زیر درخت پارک فردوسی چه خبر است؟
سارقان محدوده مرکزی پایتخت که به بهشت سارقان معروف شده در پارکی دنج زیر درختی بلند هر روز اموال سرقتی از مردم را پس از کشیدن شیشه و نعشه بازی بین خود تقسیم می کنند و روزشان را به پایان می برند.
دیدن کیف های زنانه دزدی و مدارک شناسایی سرقتی در کوچه پس کوچه‌های منطقه ای که به بهشت سارقان پایتخت معروف شده برای اهالی تقریبا عادی شده است. کافی است یکبار به کوچه های آرژانتین، بامشاد، پورموسی و خیابانهای اطراف چهارراه کالج بروید. برای نخستین بار آبان ماه سال 91 بودکه به دلیل افزایش سرقت های سریالی در محدوده مرکزی پایتخت شامل چهارراه کالج، خیابان ولیعصر و محدوده های شمالی میدان ولیعصر،این منطقه از سوی اهالی به بهشت سارقان تهران معروف شد. منطقه ای که چند سارق جوان آن را به پاتوقی امن برای سرقتهای سریالی خود تبدیل کردند. سارقان معتاد به راحتی با موتورسیکلت در کوچه پس کوچه های این محله ها پرسه می زنند و پس از شناسایی سوژه سرقت های سریالی را با استفاده از ایجاد رعب و وحشت و قمه انجام می دهند.

ع . محمدی از کسبه منطقه که تا کنون چندین بار در این محله از او سرقت شده در این باره می گوید: چندی قبل لوازم داخل خودروام به سرقت رفت که با بازبینی دوربین های محل متوجه شدیم این موضوع کار 4 جوان موتورسوار بود. از آن سرقت بیش از یکسال می گذرد و حتی با وجود این که فیلم سرقت را در اختیار پلیس قرار داده ایم خبری از دستگیری سارقان نشد. چندی قبل نیز در اواخر ماه رمضان وقتی در کوچه بامشاد در حال تردد بودم از سوی 4 جوان موتورسوار با زورگیری مواجه شدم. وقتی یکی از شهروندان عبوری با خودرو این صحنه را دید قصد جلوگیری از فرار سارقان را داشت که مردان قمه به دست با تخریب خودروی او متواری شدند.

پارکهای منطقه محل تجمع سارقان

یکی از اهالی که از دست ناامنی های این افراد به ستوه آمده بود به خبرنگار مهر می گوید: اینها معتادان شیشه ای هستند که در پارک های اطراف منطقه حضور دارند و پس از این که یک سرقت را انجام دادند و اموال سرقتی را بین خود تقسیم کردند دو سه روز بعد با تمام شدن پولها بار دیگر اقدام به سرقت می کنند. اطراف استخر پارک هنرمندان و پارک فردوسی پاتوق این افراد است.

زیر درخت پارک فردوسی چه خبر است

چند متری که خیابان فلاح پور را به داخل می رویم با فضای سبز 300 متری روبرو می شویم که معروف به پارک فردوسی است. تمامی اهالی محله پارک را با درخت بزرگ وسط آن می شناسند درختی که پاتوق سارقان و معتادان شیشه ای محله است. وقتی در پارک قدم می زنیم افراد حاضر در پارک چندین پسر جوان هستند که در گوشه ای از پارک مشغول صحبت با یکدیگرند و در زیر درخت مشهور پارک نیز چندین پسر موتورسوار مشغول کشیدن شیشه هستند که با نگاهشان می خواهند افراد غریبه از کنارشان فاصله بگیرند. جالب اینکه آنها با فراغ بال در حال تقسیم اموال سرقتی بودند و پس از تقسیم اموال و همزمان با غروب آفتاب بار دیگر در کوچه پس کوچه های خلوت و به دور از چشم ماموران پلیس اقدام به کیف قاپی و زورگیری از شهروندان می کنند.

یکی از سارقان که 23 ساله است و دو بار سابقه دستگیری دارد درباره نحوه سرقت هایش می گوید: 4 نفره سوار بر دو دستگاه موتورسیکلت در خیابان های خلوت منطقه پرسه می زنیم و پس از این که سوژه را شناسایی کردیم و متوجه شدیم چیز با ارزشی دارد یک اکیپ مان به سراغ طعمه می رود و اگر آنها در هنگام سرقت دچار مشکل شوند دو نفر دیگر به همراه چاقو و قمه برای رهایی آنها وارد صحنه سرقت می شوند.

از هر سرقت بین 100 تا 200 هزار تومان نصیبمان می شود و خوشبختانه به دلیل این که این پارک در یک خیابان فرعی قرار گرفته و بسیار کوچک است در چشم نیستیم و به راحتی این جا را به پاتوقی برای خودمان تبدیل کرده ایم. عصرها من و دوستانم در این پارک اموال سرقتی را عادلانه تقسیم می کنیم.البته این پایان ماجرا نیست؛ تعدادی از سارقان منطقه بهشت سارقان پایتخت نیز در کمتر از صد متر از کیوسک پلیس در خیابان ایرانشهر در کنار استخر پارک هنرمندان جمع می شوند و با موتورسیکلت به سرقت در محدوده می پردازند.

 اسماعیل یکی از کسبه محدوده بهشت سارقان پایتخت می‌گوید: بیشترین سرقت ها در محدوده چهار راه کالج انجام می شود و روزی نیست که نشنویم موبایل یا اموال با ارزش رهگذر یا ساکنی به سرقت نرفته باشد. متاسفانه گشت زنی در این محدوده بسیار کم است و من تعجب می کنم چگونه پلیس نمی تواند یک کیوسک در محدوده بافت اداری این منطقه که بسیار حساس است مستقر کند. به نظرم با استقرار یک کیوسک پلیس و چند مامور که به گشتزنی بپردازند این منطقه دیگر بهشت سارقان پایتخت نیست و این افراد به راحتی نمی توانند امنیت مردم را به خطر بیاندازند. بسیاری از مشتریان من بعد از ساعت 7 عصر در این محدوده احساس امنیت نمی کنند و با هر صدای موتورسیکلت ترس تمام وجودشان را می گیرد.

اشکان یکی از ساکنان منطقه می گوید: تعداد این سارقان بسیار اندک است و پلیس به راحتی می تواند آنها را دستگیر کند. این افراد که بین 20 تا 25 سال سن دارند با قمه اقدام به قدرت نمایی می کنند و همین امر موجب شده است مردم منطقه احساس ناامنی کنند. من خودم اجازه نمی دهم اعضای خانواده ام بعد از ساعت 8 در سطح این محلات تردد کند چرا که هر لحظه امکان دارد موتورسواری با قمه یا چاقو از آنها اخاذی کند.

به گزارش مهر، به نظر می رسد پلیس با استقرار کیوسک هایی در سطح منطقه و افزایش گشتزنی ها در نقاط جرم خیز و آلوده می تواند به راحتی امنیت این محدوده را تامین کند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
به رقص دختران و پسران حرکات موزون نگویید
156 نکته از مسایل داخلی و خارجی از زبان روحانی
زنگ هشدار نفتی ایران زده شد!
مرگ ناگهانی مصرف‌کنندگان قرص‌ لاغری
واژگونی مرگبار پیکان در قیطریه