انحصار رایتل تمام شد، نسل سوم در چنته همه اپراتورها
انحصار رایتل در خدمات نسل سوم بعد از طی مسیری طولانی و پر افت و خیز، سرانجام امروز به اتمام رسید و دست اپراتورهای دیگر برای رقابت واقعی باز شد.
، امروز و سرانجام بعد از طی شدن پروسه‌ای طولانی مدت و البته کمی ابهام برانگیز، انحصار رایتل به اتمام رسید.انحصاری که به قول اظهارات مدیر عامل همراه اول در مهرماه سال گذشته، قرار بود دو ساله باشد اما اکنون پس از 6 سال این دوره انحصار هنوز تمام نشده است.

پروانه اپراتور سوم در تاریخ 15 دی ماه سال 88 به شرکت ارتباطات شمس تامین نوین (تامین تلکام) واگذار شد.

طبق یکی از بندهای این پروانه (20-1)زمان لازم‌الاجرا شدن بعد از صدور گواهی عدم تداخل فرکانسی از سوی سازمان رگولاتوری و پرداخت مبلغ اولیه حق‌الامتیاز صدور پروانه از سوی دارنده پروانه، باید صورت می‌گرفت.

اگر زمان لازم‌الاجرا شدن پروانه رایتل را هم‌زمان با آغاز بهره‌برداری تجاری این اپراتور (خرداد ماه سال 90) در نظر بگیریم، باز هم به تأخیر یک سال و سه ماهه در پایان یافتن انحصار این اپراتور می‌رسیم.

البته مدیر عامل وقت این شرکت در اظهاراتی تعجب برانگیز گفته بود که زمان اجرایی شدن پروانه رایتل 15 ماه پس از واگذاری نخستین سیم‌کارت‌های این اپراتور (اولین سیم‌کارت دی ماه 90 واگذار شد) بوده است!

با تمامی این تفاسیر و سوالاتی که هنوز جواب مشخصی برای آنها نیست، محافظ رایتل امروز برداشته شد و طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان انحصار برای این شرکت مصادف با ورود دیگر اپراتورها همچون ایرانسل و همراه اول در خدمات‌دهی نسل‌های سوم و بالاتر خواهد بود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com

مطالب پیشنهادی :
هارف: منظور ظریف اراک بود نه عراق
زلزله 5.6 ریشتری بار دیگر "مورموری" را لرزاند
پرونده استیضاح بسته شد، تکلیف بورسیه‌ ها چه می شود؟؟؟
دوپینگ لاریجانی اثر نکرد! + عکس
روزهای گله مندی روحانی