درمان قطعی دیابت درشبکه‌های ماهواره‌ای، دروغ یا راست؟؟؟
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برخی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای مرجع اصلی تبلیغات کالاها و خدمات غیراستاندارد پزشکی هستند.
دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تبلیغات غیرواقعی پزشکی در برخی از شبکه‌های ماهواره ای، اظهار کرد: این تبلیغات غیرواقعی تا حدی است که به تازگی در خصوص درمان دیابت تیپ 2 در کشور ترکیه مطالبی خلاف واقع ارائه می‌شود که جنبه تجاری داشته و به تمام بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.

نیلفروشزاده بیان کرد: علی رغم اینکه روش اعلام شده روش استانداردی در درمان بیماران دیابتی که چاق هستند، محسوب می‌شود ولی در درازمدت اثربخشی آن کاهش یافته و بیمار به درمان قبلی بر می‌گردد، همچنین این روش بیش از 20 سال است در دنیا انجام می شود و در ایران نیز توسط پزشکان حاذق در تهران و برخی شهرستان ها انجام می شود، بنابراین لزومی به صرف هزینه هنگفت برای مسافرت و انجام جراحی نیست.

وی تصریح کرد: در این شرایط از مراکز علمی و تحقیقاتی کشور انتظار می‌رود پاسخ مناسبی به این نوع جریانات غیر علمی دهند و خدمات و توان علمی بالای خود را در سطح کشور و منطقه معرفی کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری‌ رئیس جمهور با تاکید بر بالا بودن توان علمی پزشکان ایرانی خاطرنشان کرد: فناوری‌های سلامت و مهارتهای بالینی پزشکان ایرانی در سطح بسیار بالایی است، به طوری که در بسیاری از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی به عنوان مرجع در سطح منطقه مطرح هستند به طوریکه بر اساس آخرین طبقه بندی اسکوپوس رتبه ایران در پزشکی چهار پله بالاتر از کشور ترکیه است.

نیلفروش‌زاده همچنین بیان کرد: در حوزه‌های جراحی‌های تخصصی و فوق تخصصی، پیوند اعضاء و درمان بیماری‌های صعب العلاج برجسته ترین استادان ایرانی را داریم به نحوی که بسیاری از بیماران منطقه برای درمان به ایران مراجعه می کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری‌ رئیس جمهور در ادامه با اشاره به توان و مهارت بالینی پزشکان ایرانی یادآور شد: در این زمینه صاحب رتبه خوبی هستیم، اما گاهی برخی پزشکان منطقه به دور از اخلاق حرفه‌ای و برای کسب درآمدهای نامتعارف، عوامفریبی را به جای کار علمی انتخاب می کنند که این کار از سوی تمام گروه‌های علمی محکوم شده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
زیر درخت پارک فردوسی چه خبر است؟
وقتی که روحانی دست‌ استیضاح کنندگان را خواند
گرد و خاک دو استان را فرا می‌گیرد
دردسرهای ارتقای رتبه ریاضیات ایران!
هارف: منظور ظریف اراک بود نه عراق