مامور فراری شهرداری به چنگ پلیس افتاد
3 متهم اصلی پرونده به جرم معاونت در قتل كارگر و یکی از آنها به جرم مباشرت در قتل و همچنین پیمانکار شهرداری به جرم امحای ادله جرم و همچنین مساعدت در فرار متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.
3 متهم اصلی پرونده به جرم معاونت در قتل كارگر و یکی از آنها به جرم مباشرت در قتل و همچنین پیمانکار شهرداری به جرم امحای ادله جرم و همچنین مساعدت در فرار متهمان تحویل مقامات قضایی شدند. تحقیقات جنایی با دستگیری پنجمین متهم پرونده مأموران سد معبر، روند جدیدی را آغاز کرد. ٤ مأمور سد معبر شهرداری که در درگیری با مرد کارگر او را به قتل رسانده بودند، در برابر بازپرس جنایی تهران اعتراف کردند آخرین متهم پرونده که تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بود نیز در بن‌بست قانون قرار گرفت.

١٦مردادماه ‌سال‌جاری در خیابان ١٩٦غربی تهرانپارس حادثه عجیبی رخ داد. ٤ مأمور سد معبر شهرداری با خودرویی که آرم پسماند و آژیر روی آن نصب شده بود راننده وانتی را متوقف کردند.
٤ مرد قوی هیکل درحالی از خودروی خود پیاده شدند که راننده وانت به نام علی چراغی از رفتار آنها شوکه شده بود.

مأموران سدمعبر می‌خواستند از مرد راننده وانت که برای جمع‌آوری ضایعات که همراه پسر ١٥ساله‌اش به محله تهرانپارس آمده بود پول بگیرند.

ادعا می‌کردند کوچه‌ها و خیابان‌ها تحت نظارت آنهاست و غریبه‌ها برای رفت و آمد این‌جا باید ١٥٠‌هزار تومان پول پرداخت کنند. اما وقتی راننده وانت در برابر چشمان حیرت‌زده پسر نوجوانش مقاومت کرد.

یکی از مأموران قوی‌هیکل سدمعبر با پنجه بوکس به او حمله کرد و ضربه‌های مرگباری را بر سر و صورتش کوبید. اما وقتی علی چراغی بیهوش روی زمین افتاد، وحشت کردند و در مقابل چشمان رهگذرانی که شوکه شده بودند گریختند. راننده وانت پس از یک هفته دست و پنجه نرم کردن با مرگ روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت.

فرار ناکام

با شکایت خانواده علی چراغی به دادسرای جنایی تهران خیلی زود این جنایت جنجالی به تیتر یک روزنامه‌ها بدل شد. اما وقتی پای مأموران سد معبر شهرداری در این پرونده به گوش رسید شورای شهر تهران و شهرداری به اظهارنظر در رابطه با زوایای عجیب این حادثه پرداختند.

تا این‌که با دستور بازپرس «سپیدنامه» از شعبه ١٠ دادسرای امور جنایی تهران تیمی از اداره ویژه قتل پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری عاملان این ماجرا آغاز کردند.

با بازداشت پیمانکار شهرداری و اعترافات او ٣ نفر از مأموران سد معبر بازداشت شدند و خیلی زود پیش‌روی بازپرس ویژه قتل درباره جزییات روز حادثه اعتراف کردند، این درحالی بود که یک نفر از آنها همچنان متواری بود.

متهمان ادعا می‌کردند بعد از درگیری هرگز نمی‌دانستند، مرد وانتی کشته شده است اما بعد از حادثه چون از آنها شکایت شده بود، پیمانکار خواست خودرو را در پارکینگی در خاوران پارک و جی‌پی‌اس آن را هم خاموش کنند تا ردیابی نشوند.

مأموران پلیس با انجام کارهای اطلاعاتی چند روز بعد از اعتراف این ٣ مأمور سد معبر، همدست دیگر آنها را که برای سرکشی به دادسرا آمده بود دستگیر کردند.

با دستگیری آخرین متهم این پرونده جنایی تحقیقات برای راز گشایی گشت‌هایی که این‌گونه منجر به درگیری و پیدایش جرم می‌شوند آغاز شد.

با اعترافات عجیب متهمان پرونده مسیر دیگری جز شناسایی عاملان اصلی این حمله مرگبار کلید خورد. متهمان که در بازجویی‌ها گفته بودند با متوقف کردن وانتی‌هایی که ضایعات جمع می‌کردند آنها را به کیوسک‌مان در خیابان اتحاد می‌بردیم و در ازای ١٥٠‌هزار تومان و پرداخت آن به پیمانکار برای این وانتی‌ها کارت تردد صادر می‌کردیم زاویه مبهمی از این شغل مرموز را در برابر بازپرس جنایی تهران قرار داد.

اولین ابهام در این پرونده معمایی گشت‌های خودروهایی با طرح و نام پسماند است، که مجهز به آژیر و چند شخص حقیقی است.

این‌که این خودروها از چه ارگانی مجوز دریافت کرده‌اند که می‌توانند به‌عنوان یک قوه مجزا عمل کنند، سد راه خودروهای جمع‌آوری ضایعات شوند و در ازای دریافت مبلغی به آنها اجازه تردد بدهند.

در نهایت این پول‌های دریافت شده به کجا می‌ورد و جیب چه اشخاصی را پر از پول می‌کند که مأموران سد معبر حاضر هستند به قیمت گرفتن جان یک انسان بی‌گناه از وظیفه‌شان دفاع کنند.

معمای حقیقی یا حقوقی بودن پیمانکاران شهرداری را که مأموران سد معبر به استخدام آنها درآمده‌اند نیز از زوایای مبهم پرونده است.

با اعترافات مأموران سد معبر ٣ متهم اصلی پرونده به جرم معاونت در قتل و یکی از آنها به جرم مباشرت در قتل و همچنین پیمانکار شهرداری به جرم امحای عدله جرم و همچنین مساعدت در فرار متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.

بنابر این گزارش، با دستور بازپرس سپیدنامه تحقیقات درباره علت راه‌اندازی گشت خودرویی و موتوری پسماند و مستندات آغاز به کار این طرح ادامه دارد.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shahrvandnewspaper.ir

مطالب پیشنهادی :
سرنگونی پهپاد جاسوسی اسرائیل توسط سپاه
تقدیر رئیس جمهور از فرجی‌دانا
وضعیت پرونده مقام ارشد دولت دهم به کجا رسید؟
فاطمه‌هاشمی دوباره میکروفن صداوسیما را پائین‌آورد + تصاویر
هیس! وزرا فریاد نمی‌زنند! + عکس