واکنش محک به چالش سطل آب یخ
اثرگذاری این حرکت زیبا در نوآوری نهفته در ایده بکر آن برای این بیماری بوده است
: موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان(محک)، ضمن تحسین حرکت جهانی چالش "سطل آب یخ"، از تقلید آن به نفع كودكان مبتلا به سرطان پرهیز نموده و از هموطنان نیکوکارمان نیز درخواست می‌نماید از انجام آن به نفع موسسه محك و كودكان مبتلا به سرطان خودداری نمایند.

موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان "محک" ضمن تحسین حرکت جهانی انجام شده با عنوان چالش سطل آب یخ برای جلب توجه جامعه به موضوع بیماری ALS و با توجه به اینکه به تازگی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اقدامات مشابه با این رویداد به محک یا به جامعه پیشنهاد داده می‌شود، توجه یاوران گرانقدر محک و آحاد جامعه را به ذکر چند نکته جلب می‌نماید.

اثرگذاری این حرکت زیبا در نوآوری نهفته در ایده بکر آن برای این بیماری بوده است. بدیهی است که تکرار این عمل و تقلید از آن به نفع كودكان مبتلا به سرطان كه موضوع این حركت زیبای جهانی نبوده است ، در این فاصله کوتاه از طرح آن در سرتاسر جهان، تصویری خوشایند از محک را در اذهان عمومی به جا نخواهد گذاشت.



آثار مادی و معنوی چنین اقدام ارزشمندی تنها متعلق به بیماران مبتلا به ALS در سراسر جهان است و هدایت و تخصیص این آثار به موسسه خیریه محك و كودكان مبتلا به سرطان خارج از اصول حاكم بر این موسسه است.

حرکت نمادین انجام شده برای توجه به بیماران مبتلا به ALS در جغرافیا و فرهنگ دیگری طراحی و اجرا شده است که متکی بر عناصر مورد پذیرش آن حوزه بوده و اجرای آن در فرهنگ و جغرافیای ما می‌تواند واجد تعارضات فراوانی باشد که بارزترین آنها به هدر رفتن هزاران لیتر آب در شرایط بحران کم آبی حاکم بر کشور است.

از همین رو، موسسه محک ضمن تحسین مجدد حرکت جهانی انجام شده، از تقلید آن به نفع كودكان مبتلا به سرطان پرهیز نموده و از هموطنان نیکوکارمان نیز درخواست می‌نماید از انجام آن به نفع موسسه محك و كودكان مبتلا به سرطان پرهیز نمایند.

بر همین اساس، موسسه محك برای همراهی با بیماران ALS اسامی و آدرس وب سایت موسسات خیریه حمایت از مبتلایان به این بیماری را جهت تخصیص كمكهای علاقه مندان به شركت در این چالش جهانی ارائه می كند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
از کالباس مرگبار تا دلستر کور کننده!
هاشمی در روز تولد 80 سالگی +عکس
ظریف: توافقات مربوط به قرارداد 1975 را دنبال می‌کنیم
احتمال مرگ جیمز فولی در یک سال گذشته
ادعای احتمال دیدار اوباما و روحانی