وضعیت اسفناک بسته بندی برنج و روغن
طی بازدیدهایی که از برخی مراکز بسته بندی محصولات غذایی داشتم متوجه شدم که موادغذایی مانند روغن و برنج در فضای نامناسبی بسته بندی می شوند
 سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بسته‌ بندی محصولات برنج و روغن در فضای نامناسب خبر داد و گفت: وضعیت این بسته‌بندی در کشور به قدری اسفناک است که اگر سازمان غذا و دارو بر آن نظارتی نداشته باشد، نام این محصولات را علنی و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

محمدحسین قربانی با انتقاد از بسته بندی برخی محصولات غذایی در کشور، افزود: طی بازدیدهایی که از برخی مراکز بسته بندی محصولات غذایی داشتم متوجه شدم که موادغذایی مانند روغن و برنج در فضای نامناسبی بسته بندی می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه این محصولات در کشور شناخته شده است و اکنون در بازار یافت می شود اما بسته بندی آنها به شدت اسفناک است تا جایی که اخیرا از مسئولان سازمان غذا و دارو درخواست کردم تا نظارت دقیقی بر نحوه بسته بندی این محصولات داشته باشند.

قربانی تصریح کرد: سازمان غذا ودارو تا هفته اول مهر فرصت دارد تا نتیجه نظارتها و کنترلهای خود را نسبت به نوع بسته بندی این محصولات به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کند و بدون شک در صورت کامل نبودن این نظارتها، نام این محصولات را علنی و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این محصولات به صورت فله ای وارد کشور می شود و در جاهای نامناسب بسته بندی می شوند.

وی با انتقاد از بی توجهی نسبت به فروش محصول برنج کشاورزان در کشور، گفت: بر این اساس نمی توان از کشاورز انتظار داشت که در روستا بماند زیرا وی به مهاجرت روی خواهد آورد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که هزینه های برنج 30 تا 35 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: این بدان معنا است که برداشت محصول برنج با کیفیت در سال گذشته حدود 6 هزار تا 6800 تومان به فروش می رفت و هزینه تولید آن حدود 4 هزار تا 4100 تومان است اما امسال هزینه تولید حدود 4800 تومان است اما متاسفانه کشاورز نمی تواند همین محصول را 5200 تومان به فروش برساند.

قربانی با تاکید بر اینکه محور توسعه شمال کشور کشاورزی به ویژه برنج است تصریح کرد: کشاورز با هزار امید و آرزو این محصول استراتژیک را تولید می کند اما نمی تواند بفروشد لذا نمی توان از کشاورز انتظار داشت که در روستا بماند زیرا وی به مهاجرت روی خواهد آورد.

وی افزود: این مهاجرتها بار بسیار زیادی بر دوش دولت در زمینه اشتغال در شهرنشینی ایجاد خواهد کرد و متاسفانه امروز با توجه به نیاز کشور به حدود 500 هزار تن برنج، اما در سال 92 حدود یک میلیون و 900 هزار تن برنج تنها از مبادی رسمی وارد کشور شد و این یک ضایعه و مصیبت بزرگ برای تولید است.

قربانی ادامه داد: در جلسه ای که داشتیم مقرر شد تا هفته اول مهر ماه مسئولان گزارشی از واردات و تولید برنج تهیه کرده و به کمیسیون بهداشت ارایه کنند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی :
اینترنت پرسرعت موبایل همگانی شد
روحانی: مسئولیت مذاکرات را شخصا برعهده دارم
درخواست شهروند آمریکایی از رهبر داعش
حدادعادل: روحانی نماینده اصلاح‌طلبی نیست
این تصویر از شهید رجایی، ناقص است