واکنش به اظهارات کولایی درباره اشتغال زنان
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی به اظهارات الهه کولایی که به محدود کردن دایره اشتغال زنان و نیز منع آنها از کار در کافی‌شاپ‌ها اعتراض کرده بود، واکنش نشان داد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در آفتاب یزد نوشت: در روزنامه آفتاب خواندم «متاسفانه در سالهای اخیر شاهد هستیم که جریان فکری خاص قصد محدود کردن دایره اشتغال زنان را دارند تا آنان را به سوی خانه‌نشینی هدایت کنند.این سخن در هنگامی گفته می‌شود که گویا: زنان از اشتغال در کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی منع شده‌اند.»

خدمت سرکار خانم کولایی معروض می‌دارم؛

اکنون در کشور 3.5 میلیون بیکار داریم که اکثر آنها مردان و پسران می‌باشند. بیکاری مردان و پسران ما، ناهنجارتر است یا دختران و زنان... وجداناً بفرمایید دختر و بانوی ما در کافی‌شاپ و سفره‌خانه سنتی کار کند، امتیاز است و انصاف است و اشتغال است و پسران و مردان بیکار باشند حتی در شرایط مساوی. بهترین کار برای زنان، کار آموزشی و پرستاری و طبابت است و آن هم در مرحله دوم که در مرحله اول و اصل و اهم و اولی، همان خانه‌داری و همسرداری و مادری می‌باشد و انسان‌سازی به معنای جامع کلمه.

البته پذیرش این اندیشه برای شما دشوار است، ولی حق و تکلیف و تجربه و عرف صحیح این است. شما بکوشید جایگاه و منزلت حقیقی و حقوقی را بشناسید و بر آن اهتمام ورزید. شما مردان موفق تاریخ را شناسایی کنید که بدون همسر و مادر و کانون آرام خانواده، به توفیق نرسیده‌اند و ناهنجاری جامعه را ارزیابی نمایید که عمده مشکل از درون خانه و خانواده و عدم مسئولیت‌پذیری زن و مادر، به وجود آمده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
خانه‌ ها، خوابگاه شده‌اند!
مدیران گوگل و توئیتر در راه کاخ سفید
یک نماینده: جلوی کلاه قرمزی‌ ها را بگیرید!
پیام امیر کویت به رهبر معظم انقلاب
پدرکشی نتیجه عشق دوران بی پولی