واکنش وزیر درباره شیوع عفونت در یک بیمارستان
مساله ای که می تواند به شکست استراتژی امریکا در جنگ با داعش منجر شود و به
وزیر بهداشت دلیل تعطیل شدن بخش جراحی قلب در بیمارستان مدرس را اعلام کرد و گفت: شیوع عفونت بیمارستانی در شرایط حاد و بدی در کشور وجود ندارد و هنوز مسئله عفونت بیمارستانی در بیمارستان مدرس ثابت نشده است.

سید حسن هاشمی در رابطه با وضعیت عفونت‌ بیمارستانی و تعطیلی بخش جراحی قلب در بیمارستان مدرس گفت: عفونت بیمارستانی در کشور آمار بالایی را به خود اختصاص نداده است و اتفاقی هم که در بیمارستان مدرس رخ داده هنوز مشخص نیست که به دلیل عفونت بیمارستانی باشد.

وی ادامه داد: متخصصان مربوطه اعلام نکرده‌اند که بخش جراحی قلب در این بیمارستان به دلیل عفونت بیمارستانی تعطیل شده بلکه التهابی پس از عمل جراحی قلب در برخی از بیماران مشاهده شده که هم اکنون در حال بررسی اوضاع هستند تا اعلام نظر دقیق داشته باشند.

وزیر بهداشت گفت:‌ در شرایطی که زمینه ارائه خدمات با کمبود مواجه هستیم باید اجازه دهیم تا متخصصان مربوطه اظهار نظر کنند تا مبادا مردم بترسند. عفونت بیمارستانی در شرایط حاد و بدی در کشور شیوع ندارد و اعمال جراحی زیادی در کشور در سلامت کامل انجام می‌شود و پیوند اعضای کبد، قلب، روده و پیوندهای زیادی با موفقیت ثبت می‌شود.

هاشمی افزود: در همه جای دنیا عفونت بیمارستانی وجود دارد و مختص کشور ما نیست بنابر این نباید با اظهار نظرهای غیر کارشناسانه کاری کرد تا مردم بی‌جهت بترسند.

بیمارستان مدرس در شمال تهران و منطقه سعادت آباد قرار دارد و اکنون حدود 2 هفته است بیمارانی که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته‌اند، دچار عفونت بیمارستانی شده‌اند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com

مطالب پیشنهادی :
30 روز تا آغاز کمبود آب تهران
نام همسر اول با ثبت رسمی ازدواج دوم حذف می شود
ارزانی دلار پیش درآمد مذاکرات هسته ای
اسحاق جهانگیری هم موتور سوار شد!
پسرک را اعدام در ملاعام به کشتن داد!