برگزاری نخستین کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در حوزه معلولیت
کارآفرینی اجتماعی یافتن جدیدترین و بهترین راه ممکن برای ایجاد و تقویت «ارزش اجتماعی» است كه در كنار كارآفرینی سازمانی و اقتصادی، در محافل علمی به آن توجه می‌شود. ا
نخستین کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در حوزه معلولیت با هدف ترویج کارآفرینی اجتماعی و افزودن غنای علمی این حوزه، معرفی توانمندی¬های معلولان به فعالان اجتماعی و ایجاد هم افزایی میان ایشان، توسط دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در روز چهارشنبه سی ام مهرماه برگزار خواهد شد..



کارآفرینی اجتماعی یافتن جدیدترین و بهترین راه ممکن برای ایجاد و تقویت «ارزش اجتماعی» است كه در كنار كارآفرینی سازمانی و اقتصادی، در محافل علمی به آن توجه می‌شود. این مقوله در صورتی كه در جامعه نهادینه شود، می‌تواند نقش مهمی در رفع مشكلات اجتماعی ایفا كند.

“دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران“به عنوان یکی از متولیان امر ترویج کارآفرینی در کشور در کنار انجام فعالیت های آموزشی خود برای تقویت پژوهش های صورت گرفته در این حوزه به برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای متعددی می پردازد. ترویج علمی و عملی این حوزه از اهمیت بسیاری برخوردار است و در زمره وظایف اصلی این دانشکده قرار می گیرد.

از سوی دیگر” مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد” به عنوان یک سازمان کارآفرین اجتماعی با سابقه موفق 30 ساله همواره مشتاق به اشتراک گذاری تجربیات خود بوده است. چنانچه تاکنون با ارائه نمونه عملی خود توانسته زمینه تاسیس 19 شعبه مستقل رعد را در سراسر کشور فراهم سازد.

بنابراین دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد تصمیم به برگزاری مشترک نخستین کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در حوزه معلولیت گرفته و به دعوت از جامعه علمی کشور برای تولید علم در این حوزه از یک سو و فعالان اجتماعی و یا کارآفرینان مشتاق به حوزه اجتماعی برای ترویج عملی و به اشتراک گذاری تجربیات موفق از سوی دیگر مبادرت کرده اند. این کنفرانس در تاریخ 30 مهرماه 93 در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار می شود.

با توجه به گردهمایی صاحبان صنایع در کنفرانس کارآفرینی اجتماعی، ایجاد شبکه ارتباطی میان فعالان حوزه، آشنایی با محصولات و  فعالیت¬ها که موجب هم افزایی میان خانواده بزرگ صنعت خواهد شد، در این راستا نمایشگاه توسعه کسب و کار برای معرفی دستاوردهای کارآفرینی در حاشیه کنفرانس برگزار می¬شود. همچنین برای انتقال تجربیات کارآفرینان اجتماعی موفق از ایشان دعوت به عمل آمده تا در قالب نمایشگاه کارآفرینی اجتماعی به نمایش و انتقال تجربیات خود بپردازند.

امید است این کنفرانس شروعی برای فعالیت جدی و موفق کارآفرینان اجتماعی در کشور باشد.



سخنرانان علمی : دکتر احمد روستا، خانم فیروزه صابر، دکتر زهرا آراستی، دکتر حسین خنیفر، علیرضا امیدوار

سخنرانان تجربی: دکتر مریم رسولیان، مهندس برجیان، خانم منصوره پناهی، دکتر رمضان جهانداری، آقای محمد موسوی

میزگرد علمی : خانم دکتر آلیا، آقای دکتر صابری، اقای دکتر هاشمی، آقای دکتر کمالی، آقای دکتر جهانداری، آقای دکتر عبادتی، آقای موسوی

مراسم اختتامیه : تجلیل از کارآفرینان اجتماعی با حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: raad-charity.org

مطالب پیشنهادی :
شور شدن عمدی آب شهرهای کشور تازه اول راه است
دردسرهای خانم رئیس، برای ازدواج با مرد جوان
آرامش سطل آب یخ پس از همسرکُشی!
مذاکرات هسته‌ای بدون پیشرفت پایان یافت
کنفرانس خبری حسن روحانی بازتاب جهانی داشت