تسریع در آهنگ رشد جمعیت
رئیس سازمان ثبت احوال کشور از تسریع آهنگ رشد جمعیت کشور خبر داد و ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری در این موضوع را مؤثر دانست.
محمد ناظمی اردكانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: هرچند نتایج این ابلاغ در دهه آینده كاملا محسوس خواهد بود اما در مقطع فعلی نیز سبب تأثیر مثبت و رشد قابل توجه میزان ولادت در كشور شده است. هم‌اكنون به‌طور میانگین سالانه یك میلیون و 400هزار ولادت، 400هزار فوت، 800هزار ازدواج و حدود 150هزار فقره طلاق در كشور روی می‌دهد.

در سال‌های اخیر شیب ولادت نزولی، شیب فوت با توجه به افزایش جمعیت سالمندی صعودی، شیب ازدواج كاهشی و شیب طلاق افزایشی بوده كه باید با توجه به چشم‌انداز توسعه كشور در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینكه اكنون آرشیو تمام اسناد در كشور به‌صورت الكترونیكی انجام می‌شود، از دسترسی آسان تمام شهروندان به اسناد خود بدون درنظر گرفتن محل صدور شناسنامه خبر داد. وی اظهار كرد: اهتمام سازمان، تعویض شناسنامه‌های قدیمی و جایگزینی آن با شناسنامه‌های مكانیزه است كه تاكنون بیش از 10میلیون جلد شناسنامه جدید برای مردم صادر شده و درصورت تأمین اعتبار با فراخوان عمومی تعویض شناسنامه‌های قدیمی همگانی خواهد شد.

اردكانی در مورد جایگزینی كارت ملی فعلی با كارت ملی هوشمند نیز توضیح داد: به تازگی فناوری تولید كارت هوشمند در كشور بومی شده و با بی‌نیازی از تهیه اصل كارت از خارج، روند صدور كارت ملی هوشمند شتاب بیشتری خواهد گرفت. تاكنون حدود 500هزار كارت ملی هوشمند در مناطق مختلف كشور صادر شده است.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir

مطالب پیشنهادی :
خدمت سربازی 24 ماهه شد
آمریکا: با سخنان نتانیاهو در مورد ایران مخالفیم
توهین سفارتخانه‌های خارجی به متقاضیان ویزا
تفاوت آنچه که ظرف گفت با آنچه کیهان نوشت !!!
جنجال کلیک بر روی عکس های برهنه بازیگران !