کنترل محدوده زوج و فرد تا پایان سال مکانیزه می شود
180 معبر ورودی و خروجی در محدوده زوج و فرد وجود دارد که در تلاشیم کل این معابر را به سیستم ثبت تخلفات و دوربین های نظارتی مجهز کنیم تا امکان نظارت دقیق بر ترددها در این محدوده فراهم شود
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد در دستور است گفت: عملیات اجرایی نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات در 10 معبر ورودی و خروجی محدوده زوج فرد آغاز شده است که امیدواریم تا اسفندماه این طرح کامل شود.

ایلوش وزیری با بیان این مطلب اظهار کرد: 180 معبر ورودی و خروجی در محدوده زوج و فرد وجود دارد که در تلاشیم کل این معابر را به سیستم ثبت تخلفات و دوربین های نظارتی مجهز کنیم تا امکان نظارت دقیق بر ترددها در این محدوده فراهم شود.

وی با بیان اینکه تجهیز تمامی معابر ورودی و خروجی محدوده زوج و فرد تا اسفندماه در دستور کار است گفت: پس از اعمال محدودیت تردد در محدوده طرح ترافیک در سال 1358  که هدف کاهش آلودگی هوا در نتیجه تردد کمتر خودروهای شخصی و تک سرنشین در این محدوده انجام شد در سال 1384 محدودیت تردد دیگری با هدف کاهش حجم ترافیک که دلیل اصلی آلودگی بیش از حد هوای کلانشهر تهران بود به اجرا درآمد. در نتیجه اجرای این طرح می بایست خودروها به صورت نوبتی و با توجه به رقم سمت راست پلاک آن ها (زوج یا فرد بودن آن) در معابر واقع در محدوده این طرح تردد می کردند.

وی افزود: تاکنون عملیات کنترل ورود به این محدوده به وسیله نیروی انسانی پلیس انجام می شد اما به دلیل کمبود نیروی انسانی همواره تعداد زیادی خودروهای غیرمجاز وارد این محدوده می شدند، به همین دلیل تصمیم گرفته شد ثبت تخلف برای خودروهای غیرمجاز در این محدوده به صورت مکانیزه انجام شود.

وزیری تاکید کرد: پیش بینی می شود با اجرای کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد ، شاهد کاهش تخلفات و ورود غیر مجاز خودروها به این محدوده باشیم و اهداف اجرای طرح زود و فرد محقق شود.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
واقعاً انتشار این فیلم، از اتاق عمل خنده‌ دار است؟!
آماری از گفتگوی شبانه حسن روحانی+ نمودار
جوان ترین عضو داعش مُرده است +عکس
نشست تجاری ایران و اروپا ، و هشدار آمریکا!
افتضاحی که پس از حج به بار می آید! +عکس