برخورد با تخلف گردش به راست از آخر هفته
جریمه از سوی مامور پلیس یا دوربین‌های کنترل تخلف انجام خواهد شد و علاوه بر جریمه یک میلیون ریالی پنج نمره منفی برای خودروهای شخصی و 10 نمره منفی برای خودروهای عمومی و سنگین لحاظ خواهد شد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با تخلف گردش به راست همزمان با آغاز آبان ماه خبر داد و مقررات مربوط به گردش به راست در خیابان‌ها را تشریح کرد.

سرهنگ عین‌الله جهانی با اشاره به ماده 102 آیین‌نامه راهور اظهار کرد: برابر قانون در تقاطع‌هایی که مسیر جداگانه گردش به راست به وسیله جدول یا خط‌کشی تعبیه نشده است به هنگام قرمز شدن چراغ راهنمایی رانندگی رانندگانی که قصد گردش به راست داشته باشند تنها در صورت نصب تابلویی که گردش به راست را مجاز اعلام کرده باشد می‌توانند از منتهی‌الیه سمت راست و رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه و عابران پیاده گردش به راست کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تقاطع‌هایی که دارای مسیر جداگانه برای گردش به راست یا تابلوی ویژه نیستند، رانندگان باید در پشت خط ایست چراغ قرمز توقف کنند اظهار کرد: اگر این رانندگان اقدام به گردش به راست کنند از ابتدای آبان‌ماه جریمه‌ای معادل عبور از چراغ قرمز یعنی یک میلیون ریال برای‌شان ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت این جریمه از سوی مامور پلیس یا دوربین‌های کنترل تخلف انجام خواهد شد اظهار کرد:‌علاوه بر جریمه یک میلیون ریالی پنج نمره منفی برای خودروهای شخصی و 10 نمره منفی برای خودروهای عمومی و سنگین لحاظ خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: به منظور آموزش و فرهنگ سازی بیشتر جریمه های تخلف گردش به راست بخشیده شده و تا ابتدای آبان‌ماه نیز جریمه‌ای برای این تخلف در تهران ثبت نمی‌شد، اما با توجه به اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص به نحو کاملی صورت گرفته از ابتدای آبان‌ماه این قانون اجرا شده و با رانندگان متخلف برابر آنچه که گفته شد برخورد می‌شود.

وی از شهروندان و رانندگان خواست قوانین راهنمایی و رانندگان را رعایت کرده و بدانند اگر پلیس اصرار بر اجرای قانون دارد تنها و تنها به خاطر حفظ ایمنی رانندگان و عابران پیاده است.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
8 شهر در اردبیل به دلیل بارش برف و سرما تعطیل شد
خیر بد برای آنهایی که چک شان برگشت می خورد
طلسم گشایی حیوانی! + عکس
تکذیب اسیدپاشی به زنان در تهران
جزئیات مقررات ارائه خدمات وای فای عمومی