توصیه مهم آیت الله مکارم شیرازی به مداحان
آیت‌الله مکارم‌شیرازی : جوانان ما از یک سو بیشترین سرمایه دفاعی کشور در مقابل مهاجمان به اسلام، اهل بیت و نظام جمهوری اسلامی هستند و از سوی دیگر مورد شدیدترین تهاجم از سوی دشمنان قرار دارند و...
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «متأسفانه در مسائل مربوط به امام حسین(ع)، کربلا و عاشورا گاهی شاهد گرفتاری در تحریفات، خرافات و مسائل وهن‌آور هستیم» گفت: برای جذب مخاطب نباید از سبک‌ها و تعبیرات نامناسبی در مداحی استفاده کرد.

این مرجع تقلید در مراسم رونمایی از مجموعه نرم‌افزارهای اندروید رادیو معارف ویژه ماه محرم با بیان این‌که «جریان‌های مربوط به عاشورا، کربلا و نهضت سیدالشهدا(ع) سرمایه بزرگی برای همه است» گفت: تمام تلاش ما باید استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها باشد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های عظیم عاشورا برای پیشبرد اهداف اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: از هر برنامه‌ای که بتواند جوانان را با آمادگی کامل در صحنه نگه داشته و از برنامه‌های رسانه‌های فاسد و مفسد محفوظ کند باید بهره گرفت.

این مرجع تقلید اظهار کرد: اینکه مجموعه‌ای مانند رادیو معارف برای نظارت بر برخی منابع وجود داشته باشد بسیار تاثیرگذار است بویژه اینکه مخاطبان آنان نسل جوان هستند.

وی یادآور شد: جوانان ما از یک سو بیشترین سرمایه دفاعی کشور در مقابل مهاجمان به اسلام، اهل بیت و نظام جمهوری اسلامی هستند و از سوی دیگر مورد شدیدترین تهاجم از سوی دشمنان قرار دارند و هر برنامه‌ای که بتواند این جوانان را در صحنه حفظ و آنان را در برابر آسیب‌های دشمنان مصون بدارد مفید خواهد بود و مهمترین کار استفاده از ظرفیت عاشورای حسینی است.

مکارم‌شیرازی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های عاشورا، کربلا و قیام سیدالشهدا(ع) یکی از مهم‌ترین راه حفظ و نجات جوانان است.

این مرجع تقلید با اشاره به نرم‌افزارهای تولید شده از سوی رادیو معارف گفت: ‌مردم درباره برنامه‌های رادیو معارف اعتماد پیدا کرده‌اند، چرا که مجموعه‌ای از فضلای شناخته شده حوزه بر آن نظارت دارند و رادیو معارف طی سال‌ها امتحان خود را داده است.

مکارم‌شیرازی تصریح کرد: برنامه شرعی بدون جاذبه مشکلی را نمی‌تواند حل کند، به ویژه اگر مخاطبان نسل جوان باشند، باید جاذبه‌ها برای نگهداری جوانان و پر کردن خلأ فکری آنها وجود داشته باشد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان گفت: امیدواریم نرم افزارهای تولید شده از سوی رادیو معارف برای تشکیلات امام حسین(ع) مفید باشند.

 
گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
روحانی : هیچ منکری بالاتر از بیکاری و فقر نیست
آمریکا برای لغو فوری تحریم های ایران شرط گذاشت
آخرین دقایق حیات آیت الله مهدوی کنی
منع سرمایه‌ گذاری اهالی پنسیلوانیا در ایران
ادعای پیشنهاد ایران و 1+5 برای مصالحه