چرا ایرانی‌ها خیلی زیاد ام. اس می‌گیرند؟
دکتر «حمیدرضا ترابی» روز پنجشنبه در یازدهمین کنگره بین المللی «ام. اس» افزود: طبق آمار رسمی، 40 هزار نفر در ایران مبتلا به «ام.اس» هستند،
عضو کمیته علمی انجمن «ام. اس» گفت: با توجه به قرار گرفتن ایران در مدار 32 درجه شمالی عرض جغرافیایی، باید دارای شیوع متوسط جهانی بیماری «ام. اس» (20 در 100 هزار نفر) باشد، این در حالیست که شیوع این بیماری در کشور به حدود 50 تا 100 نفر در 100 هزار نفر رسیده است.

دکتر «حمیدرضا ترابی» روز پنجشنبه در یازدهمین کنگره بین المللی «ام. اس» افزود: طبق آمار رسمی، 40 هزار نفر در ایران مبتلا به «ام.اس» هستند، این در حالیست که طبق گزارش های رسیده از مراکز درمانی، تعداد مبتلایان به «ام.اس» 60 هزار نفر است.

وی ادامه داد: سن شیوع «ام. اس» حدود 20 تا 35 سال است اما این بیماری در کودکان، نوزادان و افراد سالخورده نیز دیده شده است.

ترابی با بیان اینکه بیماری «ام. اس» قابل درمان است، افزود: داروهای موجود در ایران و جهان در درمان این بیماری بسیار موثرند، بطوریکه موجب پیشگیری از پیشرفت و عود بیماری می شوند.

وی گفت: با توجه به تجربه پزشکانی که در زمینه درمان بیماری «ام. اس» فعالیت می کنند، تفاوتی بین تاثیر داروهای ایرانی و خارجی در درمان بیماران وجود ندارد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir

مطالب پیشنهادی :
ماجرای دروغ پراکنی‌ های وایبری!
پیام جدید نفتی ایران به اوپک
برگزاری مراسم غسل آیت‌ الله مهدوی‌ کنی
حکایت این سه لبخند
منع سرمایه‌ گذاری اهالی پنسیلوانیا در ایران