زنگ خطر شیوع ابولا در آسیا
کارشناسان سلامت هشدار دادند: با طولانی‌تر شدن روند شیوع ابولا در غرب آفریقا احتمال آنکه ویروس آن به یکی از کشورهای آسیایی وارد شود افزایش می‌یابد.
شناسایی هرچه سریع‌تر و به موقع فرد مبتلا به ویروس ابولا می‌تواند از شیوع از سراسری آن در قاره آسیا که جمعیت قابل توجهی از مردم جهان را دربرمی‌گیرد و سیستم سلامت عمومی اغلب کشورهای آن ضعیف است جلوگیری کند.

مقامات این کشورها در حال افزایش برنامه‌های واکنشی، بالا بردن سطح نظارت و کنترل در فرودگاه‌ها و در نظر گرفتن اقدامات قرنطینه‌ای هستند، هرچند کارشناسان سلامت در این منطقه با کشورهای کمتر توسعه‌یافته این واهمه را دارند که شیوع این ویروس مرگبار خواهد بود و کنترل آن سخت است.

«یاتین مهتا» از بیمارستان «مدانت مدیسیتی» در نزدیکی دهلی‌نو گفت: ابولا بیماری غیرقابل درمان با میزان بالایی از مرگ و میر است به گونه‌ای که حتی کشوری همچون آمریکا هم نتوانسته به‌ طور کامل شیوع آن را پیشگیری کند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیش از 10 هزار نفر به ابولا مبتلا هستند که منجر به مرگ نیمی از آنان شده است.

آسیا محل زندگی 60 درصد از جمعیت جهان است که در تعدادی از کشورهای آن همچون هند، چین، فیلیپین و اندونزی تعداد قابل توجهی افراد فقیر زندگی می‌کنند و به خدمات درمان دسترسی ندارند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
ویتامین D به مدارس دخترانه راه پیدا کرد
ایرانسل سالانه چه قدر به دولت پول می‌دهد؟
زمان تعیین رئیس مجلس خبرگان اعلام شد
عجیب ترین ادعای "عرعر" درباره ایران
نجفی درمورد نپذیرفتن مسئولیت وزارت علوم ،عذر خواهی کرد