ویزیت بیماران در زمینه خدمات تغذیه ای تحت پوشش بیمه قرار می گیرد !
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت ۵۵ تا ۷۰ درصد جامعه دچار اضافه وزن و چاقی هستند که این خطر بزرگی برای جامعه محسوب می شود.
 به نقل از روابط عمومی انجمن انستیتو تحقیقات تغذیه ای ایران دکتر حاجی فرجی گفت ، دیابت حاصل چاقی و اضافه وزن است که در نشستی درنخستین کنگره بین المللی وسیزدهمین کنگره سراسری تغذیه ایران به آن پرداخته می شود.

به گفته حاجی فرجی نخستین کنگره بین المللی وسیزدهمین کنگره سراسری تغذیه ایران باحضور چهره های شاخص تغذیه از امریکا و اروپا از 9 تا 12 آذر ماه در محل پژوهشگاه نیروی تهران برگزار می شود

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور همچنین گفت طرح پوشش بیمه ای خدمات تغذیه ای درکشور حدود دو ماه است که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد شده و قرار است در دو استان به صورت آزمایشی اجرا شود.

حاجی فرجی افزود: با مساعدت وزارت بهداشت، این طرح در آینده اجرایی خواهد شد تا ویزیت بیماران در زمینه تغذیه و خدمات تغذیه ای تحت پوشش بیمه قرار گیرد.وی گفت:در"نخستین کنگره بین المللی تغذیه و سیزدهمین کنگره تغذیه ایران" میزگردی اختصاصی برگزار وهمه جوانب این طرح برای بیماران و متخصصان تغذیه ارایه می شود.

دکتر حاجی فرجی با اشاره به تبلیغ ابزارهای کمک لاغری درماهواره ها و پیامک های ارسالی گفت: تبلیغ ابزارهای کمک لاغری در ایران بیش از سایر کشورهای منطقه گسترش پیدا کرده است و از آنجا که استفاده از برخی از این دستگاه های کمک لاغری عوارض خطرناکی را به همراه دارد و هزینه زیادی را بر بیمار تحمیل می کند به این موضوع نیز درکنگره پرداخته خواهد شد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور همچنین به موضوع تبلیغات مواد غذایی آسیب رسان در رسانه های داخلی اشاره کرد و گفت: ابتدا طبق قانون فهرستی از این مواد تهیه و دراختیار رسانه ها قرار گرفت تا تبلیغات این مواد ممنوع شود، اما پس از طرح دغدغه های تولیدکنندگان این مواد و انجام امور کارشناسی، مشخص شد، نمی توان این مواد زیان بار را به یکباره از مواد غذایی حذف کرد.

حاجی فرجی گفت مقرر شد تولیدکنندگان به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، مواد زیان آور را از محصولات خود حذف کنند و دستگاه های مربوط نیز با اعطای نشان مخصوص و اعلام حمایت از این محصولات، آنها را به عنوان فرآورده هایی که زیان کمتری دارد به مردم معرفی کنند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: salamatnews.com

مطالب پیشنهادی :
باز هم مترو بوی مرگ داد
توصیه‌ به مسافران در روز تاسوعا و عاشورا
اجرت 200هزارتومانی برای قربانی‌کردن
مدیرعامل اپل همجنسگراست! + عکس
ماهواره وسیله انتقال بدحجابی به ایران