چه کسی مسئول تایید سلامت آب شرب تهران است؟
معاون بهداشتی وزارت بهداشت با رد نظر رحمت اله حافظی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره آلودگی آب شرب تهران با بیان اینکه آلودگی آب تهران یک خبر سوخته است و هیچ مشکلی وجود ندارد،تاکید کرد: آب تهران کاملاً سالم است.
در حالی که رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادعای آلودگی آب شرب تهران را مطرح کرده است و حتی برای رسیدگی به این مسئله درخواست تشکیل کمیته اضطرار آلودگی آب تهران را کرده است؛ معاون بهداشتی وزارت بهداشت این خبر را شایعه دانسته و تاکید می کند که آب تهران کاملاً سالم است و مردم می توانند با خیال راحت آب شرب تهران را مصرف کنند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با رد نظر رحمت اله حافظی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره آلودگی آب شرب تهران با بیان اینکه آلودگی آب تهران یک خبر سوخته است و هیچ مشکلی وجود ندارد،تاکید کرد: آب تهران کاملاً سالم است.

دکتر علی اکبر سیاری گفت: آب تهران از دو منبع تأمین می شود؛ یکی آب سدها که آب سطحی است و دیگری منابع آب زیرزمینی که از هر دو این منابع بعد از تصفیه شدن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر میزان نیترات آب چاه بیش از حد مجاز باشد، نیترات آن گرفته و تصفیه می شود تا به حد استاندارد برسد و بعد وارد مدار می شود.

دکتر سیاری ادامه داد: با همکاری وزارت نیرو و ورود آب سد ماملو، نگرانی در خصوص آب تهران برطرف شده است. وضعیت آب چاه ها نیز تحت کنترل است، آب چاهها تصفیه می شود و با نظارتی که بر وضعیت آب تهران وجود دارد، جای هیچ نگرانی نیست.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت:‌ شایعات مطرح شده در مورد آلودگی آب تهران صحت ندارد و مستند نیست، بنابراین مردم با خیال راحت آب شرب تهران را مصرف کنند.

این در حالی است که رحمت اله حافظی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با ادعای آلودگی آب شرب تهران و تشویق مردم به استفاده از آب معدنی، درخواست تشکیل کمیته اضطرار آلودگی آب تهران را کرده است.

به نظر می رسد تناقض نظرات درباره مسئله سلامت آب تهران مردم را دچار تشویش و نگرانی کرده و آنها در اینکه به حرف کدام یک از مسئولان اعتماد کنند سرگردان می شوند. از همه مهمتر متاسفانه به دلیل سیاسی شدن مباحث حوزه سلامت و بهره برداری رسانه هایی که به نفع یک جریان خاص فعالیت می کنند برای تضعیف و انتقام جویی از دولت به عنوان مثال حاشیه درست کردن برای آلودگی هوا و آلودگی آب،باعث از دست رفتن اعتماد مردم به مسئولان خواهد شد.

باید مشخص شود متولی اصلی تایید سلامت آب شرب تهران کیست؟ آیا هر مسئولی در هر پست و مقامی می تواند در مورد این مسائل اظهار نظر کند؟آیا متولیان اصلی سلامت مردم بررسی های لازم را قبل از تکذیب در مورد مسائل مطرح شده انجام می دهند تا مشخص شود اصل ماجرا چیست؟ اعتماد مردم به مباحثی که ربط به سلامت پیدا می کند اگر از دست برود تبدیل به بحران خواهد شد و کار آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم را سخت خواهد کرد.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: salamatnews.com

مطالب پیشنهادی :
توضیح پزشک معالج مرتضی پاشایی درباره انتشار فیلم جنجالی از پاشایی
نامه سرگشاده زیباکلام به قضات پرونده‌اش
ژست جالب زیباکلام در کنار کاریکاتورش + عکس
شناسایی هویت 2 جلاد داعش +عکس
درآمد ماهانه کارگر بارکش 90 میلیون تومان!