نحوه اتصال به شبکه نسل 4 موبایل
پس از تعویض سیم کارت، دیوایس مشترک (گوشی، تبلت یا مودم) باید از قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم برخوردار باشد.
 استفاده از نسل 4 اپراتور دوم تلفن همراه، نیازمند تعویض سیم کارت و اعمال تنظیمات در گوشی مشترک است. روز گذشته برای نخستین بار در کشور، شبکه نسل 4 موبایل در مشهد آغار به کار کرد.
 
با ارائه این سرویس توسط اپراتور دوم تلفن همراه، ایران به عنوان یک صد و سیزدهمین کشور به جمع ارائه کنندگان شبکه نسل 4 موبایل پیوست.
 
برخلاف نسل 3 موبایل که نیاز به تغییر سیم کارت ندارد، استفاده از نسل 4، نیازمند تعویض سیم کارت فعلی با سیم کارت جدید نسل 4 به نام Usim است.
 
پس از تعویض سیم کارت، دیوایس مشترک (گوشی، تبلت یا مودم) باید از قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم برخوردار باشد.
 
برای اعمال تنظیمات اتصال به شبکه نسل 4، باید در بخش APN مخفف (Access Point Name) کلمه mtnirancell وارد و گزینه های Username و Password خالی گذاشته شوند. از این پس با حضور در مناطق تحت پوشش خدمات 4G امکان اتصال به این سرویس برای کاربران فراهم می‌ شود.

علاوه بر این مشترکان برای دریافت خودکار تنظیمات می توانند از کد دستوری #6*3*130* استفاده کنند.
 
قیمت سیم کارت اعتباری Usim به همراه 10 هزار تومان اعتبار اولیه، 20 هزار تومان است. هزینه تعویض سیم کارت فعلی مشترک با سیمکارت Usim هم 10 هزار تومان است.
 
همچنین برای نخستین بار سیم کارت‌های جدید نسل چهار اپراتور دوم، قابلیت تبدیل از سیم کارت معمولی به میکروسیم و نانوسیم را دارند و برای تغییر سایز نیاز به برش این سیم کارت‌ها نیست.
 
در حال حاضر در مشهد خرید این سیم‌ کارت‌ها در مشهد، از طریق نمایندگان منتخب امکان پذیر است و به زودی این سیم کارت ها به صورت آنلاین نیز به فروش خواهند رسید.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
نذر 80 تنی مردم شیراز برای 28 صفر
دروغ نداریم، آب تهران سالم است
گمانه‌ زنی‌ ها درباره قیمت جدید دلار
قربانی اسیدپاشی دیروز کجا بود؟
اختلافات اصلاح قانون کار بر سر چیست؟