این هفته کشور زیر بارش باران و برف خواهد بود
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای به دلیل بارش شدید برف و باران در ۱۲ استان طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.
احمد وظیفه : بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، بخش هایی از جنوب و دامنه های البرز تا ظهر یکشنبه ادامه خواهد داشت و از بعد از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه از میزان بارش در شمال غرب و مرکز کاسته شده و عمده فعالیت این سامانه در سواحل شمالی، جنوب، جنوب غرب و با شدت کمتر در شمال شرق خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از ظهر دوشنبه علاوه بر این نواحی مجددا شمال غرب، غرب ، مرکز و همچنین شرق کشور با بارش برف و باران همراه بوده و این وضعیت در سه شنبه و چهارشنبه نیز تداوم می یابد.

وی افزود: تداوم بارشهای سامانه فعال بر روی کشور، آب گرفتگی معابر عمومی به سبب بارش باران و رعدوبرق و اختلال در تردد در جاده های کوهستانی به سبب بارش برف و لغزندگی روز شنبه در استانهای لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و از اواخر شب در استان گیلان پیش بینی می شود.

وظیفه یاد آور شد: فردا این شرایط در استانهای گیلان، غرب مازندران، بوشهر، مناطق مرکزی فارس و روز دوشنبه در استانهای خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، گیلان و غرب مازندران و با شدت کمتر شمال کرمان و غرب اصفهان تداوم می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: از این رو توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده ها در مناطق فوق به کار گرفته شود. لازم به ذکر است طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج و توفانی است.

به گفته وی، همچنین طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استانهای واقع در نوار شمالی بویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. وظیه اظهار داشت: از اوایل امشب و روز های یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی افزود: فردا آسمان پایتخت نیمه ابری در پاره ای نقاط ابری و همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود که به تدریج در اواخر وقت از میزان ابرها کاسته می شود. بیشینه دمای پایتخت با یک درجه کاهش نسبت به امروز به ۱۳ درجه سانتیگراد و کمینه دما با دو درجه کاهش به ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
فروش کالباس گوشت خوک در تهران
دادگاهی که هر روز برگزار می‌شود
پورنجاتی: پاره‌کردن عکس امام در استودیو بوده
احتمال تمدید ۲ روزه مذاکرات هسته ای وین
نذر 80 تنی مردم شیراز برای 28 صفر