اجتماع یاران حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
در تهران نیز از ابتدای صبح مراسم عزاداری چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور مقام معظم رهبری به عزاداری پرداختند.
مراسم عزاداری اربعین حسینی(ع) همزمان با اجتماع بی‌نظیر عزاداران در کربلا، در اقصی نقاط کشورمان با حضور عزاداران در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و امام‌زادگان برگزار شد. در تهران نیز از ابتدای صبح مراسم عزاداری چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان با مراسم عزاداری حدود سه هزار نفر از اعضای هیات‌های دانشجویانی که از مقابل دانشگاه تهران تا بیت رهبر انقلاب اسلامی را پیاده طی کردند تا با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور مقام معظم رهبری به عزاداری بپردازند، آغاز شد.

کاروان‌ها و دسته‌های عزاداری مردمی نیز از همان ساعات اولیه صبح پیاده‌روی خود تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را از مسیرهای تعیین شده آغاز کردند.

این جمع همان‌هایی هستند که امسال از حرم یار جامانده‌اند. آرزوی‌شان بود با آنان که کاروان عشق شدند و به سوی کربلای حسین (ع) روانه گشتند هم قدم و همسفر می‌شدند، اما بی‌نصیب از دیار عشق، دل به درک زیارت حرم فرزند زهرای اطهر سلام‌الله علیها بستند.

آری زیباست فراز «یا من بزیارته‌ی ثواب زیاره سیدالشهدا (ع)» که شنیدنش بغض دل می‌ترکاند و اشک چشم‌های جا مانده از دیدار حرم ثارالله(ع) را بر گونه‌ها جاری می‌سازد.

اینجا هم می‌توان عطر خوش کربلا و بین‌الحرمین را احساس کرد.

جا ماندگان از استشمام عطر خوش کرب و بلاء وضوی عشق گرفتند و با هم همراه شدند و یک صدا فریادزنان، شعار «لبیک یا حسین» سر دادند و دل به قافله پابرهنگان حسینی در کرب و بلا سپردند.

در این اجتماع بزرگ که هزاران نفر در آن حضور داشته‌اند، حضور همه اقشار دیدنی بود؛ پیر و جوان، مرد و زن، کوچک و بزرگ در این پیاده‌روی عاشقانه، قدم‌های‌شان را در مسیر تقرب به خاندان اهل بیت(ع) در حالی که پرچم‌های یا حسین(ع) در دست داشتند، خالصانه برداشتند.

برخی از عزاداران مسیری مانده تا حرم را به یاد مسیر کربلا با پای برهنه در فضایی آکنده به عطر و دود اسپند طی کردند.

عزادارن حسینی در تهران نماز ظهر و عصر را در صحن حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اقامه کردند.

 همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نیز در جمع عزاداری کارکنان شرکت شیر پگاه حضور یافت.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com
منبع: isna.ir

مطالب پشنهادی:
متروی تهران در اربعین رایگان است
مرگ بر آمریکا شعار محوری ماست!
آیا خط تولید دنا متوقف می‌شود؟
مرکل حملات نژادپرستانه به مسلمانان در آلمان را محکوم کرد
زمین لرزه در کرمان!!!