تورهای شب یلدا ممنوع! + سند
به دلیل همزمانی شب یلدا با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) برگزاری هر نوع تور تحت عنوان «شب چله» ممنوع شد.
به دلیل همزمانی شب یلدا با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) برگزاری هر نوع تور تحت عنوان «شب چله» ممنوع شد.
 
به روزهای آخر پاییز و شب اول زمستان یا همان شب یلدا نزدیک می‌شویم. شبی که ایرانی‌ها به واسطه زایش خورشید و بلند شدن روزها، به دیدن بزرگان خانواده می‌روند و معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایجتر از همه هندوانه را مهیا و دور هم صرف می‌کنند و پس از صرف تناولات، قصه‌گویی پیرترها برای دیگر اعضای فامیل و گرفتن فال‌ حافظ به روزمرگی دوباره خود باز می‌گردند.
 
هرسال به مناسبت شب یلدا تورهای گردشگری ویژه‌ای برگزار می‌شد تا گردشگران را چند صباحی از روزمرگی دور و به سوی آیین‌ و رسوم ایرانی سوق دهد. اما امسال، شب چله با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) همزمان شده‌است.
 
«رجبعلی خسروآبادی» مشاور رییس سازمان میراث و گردشگری و مدیرکل استان تهران طی نامه‌ای خطاب به کلیه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران برگزاری هر نوع تور تحت عنوان «شب چله» را ممنوع اعلام کرد.
 
در این نامه آمده است:

«ضمن تشکر از اکثر قریب به اتفاق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که مقید به رعایت شئونات اسلامی و ایرانی هستند، بدینوسیله اعلام می‌دارد با توجه به ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع)، اجرای هرگونه تور تحت عنوان «شب چله» ممنوع بوده و در صورت وصول هرگونه گزارش تخلف، مراتب جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون فنی ارجاع خواهد شد.»



تذکر: منبع خبر برگرفته از خبرگزاری میراث فرهنگی است، این اشتباه که به جای ذکر شهادت امام حسن(ع)، شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان شده، هم در متن خبر موجود بود وهم درعکسی که به عنوان سند در انتهای خبر قرار داده شده است، که اشتباهات در داخل متن تصحیح شد ولی در عکس سند نمی توان تغییری ایجاد کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: chn.ir

مطالب پیشنهادی:
اطلاعیه درباره ی تعطیلی مدارس!
نان ارزان شد!!
پلیس باید در حمایت از جامعه باشد نه سرکوب جامعه!
عامل گروگانگیری دراسترالیا ایرانی است!! + عکس
جیب بری به سبک جدید!! + عکس