تولد دوقلوهای عجیب در شیراز + عکس
این خواهران دوقلو که در یک عمل جراحی سزارین توسط دکتر وفایی، جراح متخصص زنان ، متولد شدند از ناحیه قفسه سینه به یکدیگر چسبیده اند.
: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز پنجشنبه اعلام کرد : در پی تماس تلفنی پزشک مرکز آموزشی درمانی حافظ به مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) مبنی بر تولد دوقلوی به هم چسبیده در آن مرکز، با تلاش کارشناسان مرکز پایش مراقبت های درمانی و هماهنگی با اساتید گروه های آموزشی نوزادان و جراحی اطفال، این دوقلوی به هم چسبیده به بخش مراقبت های ویژه نوزادان مرکز آموزشی درمانی نمازی منتقل شدند.


این خواهران دوقلو که در یک عمل جراحی سزارین توسط دکتر وفایی، جراح متخصص زنان ، متولد شدند از ناحیه قفسه سینه به یکدیگر چسبیده اند.

پس از معاینات اولیه دکتر ادراکی فوق تخصص قلب و عروق کودکان و دکتر امیرغفران فوق تخصص جراحی قلب ، مشخص شد این دو نوزاد دختر ، دارای دو آئورت و دو قلب و دو کبد هستند که هر دو ارگان به هم چسبیده اند و پیش بینی می شود در سه ماهگی ، امکان جراحی جداسازی قلب و در سن یک سالگی امکان جداسازی کبد آنان فراهم می شود، همچنین بررسی ها نشان می دهد بخش هایی از قلب بین دو نوزاد مشترک است.

مادر این دوقلوها که در وضعیت جسمانی مناسبی قرار دارد 20 ساله ، ساکن شیراز است و هم اکنون این نوزادان در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان نمازی تحت مراقبت هستند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی:
اطلاعیه درباره ی تعطیلی مدارس!
نان ارزان شد!!
پلیس باید در حمایت از جامعه باشد نه سرکوب جامعه!
عامل گروگانگیری دراسترالیا ایرانی است!! + عکس
جیب بری به سبک جدید!! + عکس