عباس کیارستمی ز جمله کارگردانان سینمای ایران است که در عرصه جهانی نیز شهرت زیادی دارد
عباس کیارستمی معتقدست گروه سینمایی «هنر و تجربه» به فیلمسازان جوانی تعلق دارد که راه‌حل های تازه‌ای برای سینمای ایران در نظر دارند و نمی‌توان به راحتی ازکنار اندیشه‌های ناب و تجربه نشده آنها گذشت.
 
 
 
عباس کیارستمی که از جمله کارگردانان سینمای ایران است که در عرصه جهانی نیز شهرت زیادی دارد درباره نمایش آثار تجربه‌گرا در گروه سینمایی «هنر و تجربه» که مدتی است در چند سینمای محدود در تهران و چند شهرستان آغاز شده است گفت: اکران آثار تجربه‌گرای سینمای ایران در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نتیجه یک تفکر پیشرو است که در صورت عزم گروهی نتیجه می‌دهد و فردی عمل نمی کند.

 

این فیلمساز متذکر شد: سود تشکیل چنین گروه سینمایی شامل حال کلیت سینمای ایران به ویژه فیلمسازان جوان در عرصه سینمای تجربه‌گرا می شود. از همین رو من فقط برای اکران فیلم‌های خودم در این گروه سینمایی خوشحال نیستم بلکه برای اکران فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری و دیگر آثار سینمای ایران نیز ابراز خرسندی می کنم.



کارگردان فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست» با اشاره به این مطلب که گروه سینمایی «هنر و تجربه» راه حل های جدیدی برای عرضه در سینما ارائه می دهد، گفت: به اعتقاد من گروه «هنر و تجربه» راه حل های جدیدی ارائه می دهد و از سوی دیگر این نوع سینما به فیلمسازان جوانی تعلق دارد که راه حل های تازه ای برای سینمای ایران در نظر گرفته اند و طبیعتا از سینمای گیشه یک گام جلوتر هستند.



به گفته وی، نمی توان به راحتی از کنار اندیشه های ناب و تجربه نشده این دسته از فیلمسازان گذشت.

کیارستمی در پاسخ به این پرسش که آیا از اکران دو فیلم «لباسی برای عروسی» و «مسافر» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» رضایت دارد؟ گفت: اکران این دو فیلم برای من بیش از واژه رضایت، ارزشمند است به ویژه اینکه فیلم «مسافر» را بعد از چهل سال با مردم دیدم و حس های خوبی از همراهی مردم با این فیلم به من دست داد. 



کیارستمی درباره امکان اکران فیلم «کپی برابر اصل» نیز گفت: چندین بار قرار بود این فیلم اکران شود اما نشد و این دفعه مدیران «هنر و تجربه» قول هایی مبنی بر اکران این فیلم داده اند ولی امیدوارم فیلم «کپی برابر اصل» گرفتار سرنوشت فیلم «شیرین» نشود.



وی ادامه داد: فیلم «شیرین» به هیچ عنوان اکران خوبی نداشت و اصلا معلوم نشد عایدی این فیلم در اکران به چه کسی رسید و متوجه نشدم آیا تماشاگران راضی بودند یا خیر.



این فیلمساز شناخته‌شده ایرانی در پایان بیان کرد: اگر فیلم «شیرین» هم مانند دو فیلم «لباسی برای عروسی» و «مسافر» اکران می شد، راضی تر بودم.



گرد آوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com
 
مطالب پیشنهادی:
شهاب حسینی, حامد بهداد و عادل فردوسی پور در مراسم انوشیروان ارجمند
واکنش پرویز پرستویی به ادعای محمدرضا شریفی‌نیا
در جشنواره امسال موسیقی پاپ هم حضور خواهد داشت
جدیدترین تصاویر فیلم "اسب سفید پادشاه" با بازی الناز شاکردوست
از اول دی ماه دوباره می توانید "ردکارپت" رضا عطاران را ببینید