7 دی ماه روز کودکان بهبود یافته از سرطان محک/نشست خبری با حضور یاوران رسانه‌ای در محک
به مناسبت 7 دی ماه روز کودکان بهبود یافته از سرطان محک نشست خبری با حضور یاوران رسانه‌ای در محک برگزار شد.
به مناسبت 7 دی ماه روز کودکان بهبود یافته از سرطان محک نشست خبری با حضور یاوران رسانه‌ای در محک برگزار شد. دی ماه تحقق باور همیشگی محک است که: «سرطان پایان زندگی نیست...» و هزاران کودک بهبود یافته محک که آرزویشان از بودن یا نبودن به چگونه زیستن در آینده تبدیل شده است، تداوم بخش امید و نشانگر مشارکت اثر بخش اعضای خانواده بزرگ حامیان کودکان مبتلا به سرطان در محک، هستند.

در این روز 23 سال مشارکت و عشق شما در قهرمانی کودکان محک در مبارزه با سرطان بزرگترین و با ارزش‎ترین دلیلی است که گام‌های تمامی اعضای خانواده بزرگ محک را در مسیر همراهی با کودکان و خانواده‌هایشان مستدام می‌کند.

روز کودکان بهبود یافته محک از زبان سعیده قدس بنیانگذار

روایت امید، مبارزه و به ثمر نشستن عشقی از جنس مهر مادری که زندگی آفرید:

در ابتدای نشست خبری صبا کامکار مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ضمن خیر مقدم به حاضران از همراهی یاوران رسانه‌ای که محک را در زمینه اطلاع رسانی شفاف و پاسخگو در خصوص عملکرد و دستاوردهای این سازمان مردم نهاد به یاوران همراهی می کنند قدردانی کرد.

سپس سعیده قدس بنیانگذار محک که مهر مادرانه او در مسیر درمان بیماری سرطان فرزندش حمایت از تمامی کودکان مبتلا به سرطان را به واسطه تأسیس محک را بنیان نهاد از عشق اولین محک گفت. عشقی از جنس مهر مادرانه که از محدوده یک فرزند، یک خانه و یک خانواده فراتر رفت و به پای تمامی فرزندان مبتلا به سرطان ریخته شد.

7 دی ماه سالروز تولد کیانا دختر سعیده قدس است که اولین فرزند بهبود یافته از سرطان محک است که بالاترین مدارج تحصیلی را می‎گذراند. اما این روز اکنون دیگر روایت امید، مبارزه و به ثمر نشستن عشقی است که باعث بنیان یافتن محک شد و روز امید برای تمامی کودکان مبتلا به سرطان است.

سعیده قدس با مروری بر تاریخچه محک گفت: «ما در محک روز 7 دی را به عنوان روز کودکان بهبود یافته از سرطان جشن می‌گیریم تا به تمامی بیمارانی که به تازگی با بیماری خود مواجه شدند، تمامی بیمارانی که در مسیر درمان تلاش می‌کنند، به خانواده بیماران، به پزشکان و تمامی متولیان حوزه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و به تمامی جهان این پیام و باور را برسانیم که سرطان پایانی برای زندگی نیست. برای اینکه آرزوی کودکان مبتلا سرطان از بودن یا نبودن به چگونه زیستن در آینده بدل شود.»

آگاهی رسانی در خصوص سرطان اطفال

پزشکان فوق تخصص سرطان از دستاوردها در زمینه درمان و بهبود کودکان مبتلا به سرطان می‌گویند:

محک همواره بر آن است تا در سایه آموزش و اطلاع رسانی این سازمان بیماری تعداد بیشتری از کودکان در مراحل اولیه تشخیص داده ‌شود و با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی می‌کوشد تا در کاهش نرخ ابتلا به سرطان اطفال در ایران مشارکت نماید. از این رو با بهره مندی از دانش و تخصص و تجربه پزشکان فوق تخصص خون و آنکولوژی و صاحب نظران در حوزه درمان و حمایت از کودکان مبتلا به سرطان می‌کوشد با ارائه به روز ترین اطلاعات و آگاهی‌ها در حوزه علایم بیماری سرطان و آنچه والدین می‌بایست به آن توجه ویژه داشته باشند این اهداف را تحقق بخشد.

پروفسور مردآویژ آل بویه فوق تخصص خون و آنکولوژی و عضو هیأت امنای محک ضمن مروری بر روند تاثیر گذاری حضور یاوران و در نتیجه خدمات محک، ارتقای دانش و تجربه پزشکی و برگزاری کنفرانس‌های معتبر علمی در سطح بین الملل و آموزش مداوم و مستمر بر روی آمار و ارقام بهبودی بیماران مبتلا به سرطان تصریح کرد: «نتایج درمانی و آمار طول عمر و بهبود کودکان مبتلا به سرطان در ایران بسیار نزدیک به معتبرترین مراکز حوزه درمان سرطان کودک در جهان است و از این جهت محک همگام با استانداردهای روز جهان حرکت می‌کند.»

دکتر عظیم مهرور رئیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک و فوق خصص خون و آنکولوژی کودک ضمن ارائه گزارش عملکرد اجمالی از فعالیت‌های این بیمارستان در روز کودکان بهبود یافته از سرطان گفت: «بیمارستان محک به عنوان یک پایگاه جامع فوق تخصصی در زمینه سرطان اطفال تمامی امکانات و خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز در سرطان کودک را زیر یک سقف مهیا کرده است و به روز ترین تجهیزات و دانش پزشکی را در این زمینه به کار می‌گیرد.

به طور مثال بخش پیوند سلول‌های بنیادی، بخش رادیوتراپی و آی سی یو بیمارستان محک با رویکرد فوق تخصصی درمان‌های منحصر به فردی را در سطح کشور در حوزه کودکان مبتلا به سرطان ارائه می دهند. وجود این امکانات در کنار کار تیمی در حوزه حمایت از کودک مبتلا به سرطان است شاخص ترین ویژگی این مرکز جامع فوق تخصصی درمانی است.

امروزه درمان نوین سرطان کودک درمانی منحصر به پزشک و بیمار نیست. یک تیم متشکل از زمینه های مختلف تخصص همچون روانشناسی، روانپزشکی، مددکاری، پرستاری و خدمات حمایتی پشتوانه حمایت همه جانبه و موثر است. تا ضامن درمان موثر تر و بهبودی کودکان باشد» رئیس بیمارستان محک با امید به بهره مندی پایدار و روز افزون این سازمان از مشارکت‌های مردمی و انواع کمک‌های بشر دوستانه اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی آرزو کرد که در سال‌های آینده 7 دی ماه را برای تعداد بیشتری از فرزندان محک و حتی روزی برای تمامی کودکان مبتلا به سرطان جشن بگیریم.

اخذ استاندردهای بین‌المللی تضمین کننده خدمات به کودکان محک

پس از دریافت نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه IPMA سال 2014، خبر خوش دریافت نشان نقره جایزه GPM از سال 2014 از انجمن بین المللی مدیریت پروژه سبز در روز کودکان بهبود یافته از سرطان:

آراسب احمدیان مدیر عامل محک گفت: «مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک همواره تلاش دارد تا بالاترین سطح کمی و کیفی خدمات را به کودکان مبتلا به سرطان ارائه نماید. محک همواره با هدف ارائه بهترین خدمات درمانی و رفاهی که منجر به بهبودی کودکان مبتلا به سرطان و ضامن خدمات بهتر به آنها باشد نحوه فعالیت خود را به طور داوطلبانه در معرض سنجش استانداردها و چارچوب‌های بین المللی قرار می‌دهد.

در آستانه 7 دی ماه روز کودکان بهبود یافته از سرطان محک دریافت نشان نقره جایزه GPM (Green Project Management) از از انجمن بین المللی مدیریت پروژه سبز، که حاکی از توسعه پایدار فعالیت‌ها دارد موجب دلگرمی این سازمان و یاورانش در تضمین گام برداشتن در مسیر مدیریت پایدار منابع و روند فعالیت‌ها برای درمان و بهبود فرزندان محک است.

جایزه GPM به همراه نشان زرین مدیریت پروژه بین‌المللی سال IPMA در سال 2014 که چندی پیش به محک اهدا شد، ما را نسبت به مسیر درست تعهد خود نسبت به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان از یک سو و تعهد نسبت به خدمت رسانندگان و یاوران مطمئن‌تر و امیدوارتر می‌کند. سازمان‌های غیر دولتی در ابعاد سازمان‌های بزرگ در سیر فعالیت خود ناشناخته‌های زیادی دارند و از طریق کنترل خود با استانداردهای بین‌المللی می‌توانند اطمینان یابند که مسیر درستی را طی می‌کنند.»

احمدیان افزود: «پروژه‌ای که موفق به دریافت نشان نقره GPMشد، از دیدگاه انجمن بین المللی مدیریت پروژه سبز همزیستی موافقت آمیزی با اصول توسعه پایدار داشته و در تطابق با اصول ده گانه معاهده جهانی GOLOBAL COMPACT  و اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد بوده است. »

مدیر عامل محک ضمن تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد در اینکه کمک های مردمی را از حالت اعانه خارج کرده و در یک فرآیند سیستمی با نیازسنجی و برنامه ریزی بر روی این کمک ها ارزش افزوده ایجاد کنند، نقش را در رساندن این پیام به جامعه که کمک‎های شما در موسسه خیریه محک به خدمات اثر بخش در چارچوب استانداردهای بین المللی تبدیل شده و این منابع مالی به درستی به حمایت های درمانی کارآمد و پایدار به کودکان مبتلا به سرطان تبدیل می‌شود ارزشمند دانست. محک با به سنجش گذاشتن داوطلبانه فعالیت خود در استانداردهای روز دنیا ارتقای این خدمات را که وظیفه این سازمان در قبال کودکان مبتلا به سرطان و یاوران است به محک سنجش می‌گذارد.

سرطان پایان کودکی نیست....

ادای احترام به اعتماد و نیک اندیشی انسان‌هایی که با حضورشان سرطان دیگر پایان کودکی نیست...

در 7 دی روز کودکان بهبود یافته از سرطان از تک تک شما اعضا خانواده بزرگ محک که 23 سال همراه فرزندان این خانواده بوده‌اید سپاسگزاریم و در برابر اعتماد و نیکی‌تان ادای احترام می‌کنیم.

با تداوم حضور شما یاورانی که در روزمره زندگی فکر کردن و همراهی با انسان‌های دیگر را از یاد نمی‌برید، سرطان دیگر پایان کودکی نیست.

امروز در روز کودکان بهبود یافته از سرطان محک حاصل عشق شما را در حضور امیررضای 20 ساله که آمده بود و از موفقیت‌هایش در رشته معماری در دانشگاه می‌گفت، سعید 24 ساله که از دستاوردهایش در حوزه کاری اش می‌کفت، آرین 8 ساله که برایمان سازهای مختلف می‌نواخت، نیکوی 12 ساله که لوح‌های تقدیر‌اش را برایمان هدیه آورده بود، رسول که پس از بهبود یافتگی نیز هنوز دلش می‌خواست روی پایه سرم‌ها در راهروهای بیمارستان با چشمانی پر از هیجان با دوستانش مسابقه سرم سواری بدهد، کیارش که تازه وارد دبیرستان شده و می‌خواهد در آینده فضانورد شود، مریم که اگرچه بعد از درمان چشم‌هایش دیگر نمی‌بیند اما در زمینه تدریس به روشندلان گام‌های استواراش را آغاز کرده، یاسمن که قهرمان مسابقات تکواندوی شهرش شده و در وجود تمامی کودکان بهبود یافته محک و تمامی فرزندان در حال درمان محک که امید را همواره همراه خود دارند بارور می بینیند. مهرتان مانا



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mahak-charity.org


مطالب پیشنهادی:
فقر بر هوش کودکان تاثیر می گذارد
10 جایگاه سوخت در تهران تعطیل شد
به زودی طرح برخورد با دست فروشان مترو و بی آرتی اجرا می شود
تهدید به ترور رئیس جمهور توسط داعش + عکس
پسری که به اشتباه دوستش را کشت!