آلودگی گوشت مرغ به سرب تکذیب شد
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور مباحث مبنی بر بالا بودن میزان سرب در گوشت مرغ را رد تکذیب کرد.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور مباحث مبنی بر بالا بودن میزان سرب در گوشت مرغ را تکذیب کرد. جمال الدین جاویدی با اشاره به برخی مصاحبه‌هایی که در دوره‌های زمانی مختلف بر میزان بالای سرب در گوشت مرغ تاکید می‌کنند، گفت: به استناد دستورالعمل اتحادیه اروپا، کشورهای صادرکننده به اتحادیه اروپا موظف به تعیین آزمایشگاه مرجع اختصاصی برای هر گروه باقیمانده فلزات سنگین و دارو در فرآورده های دامی است.

وی افزود: بر این اساس، سازمان دامپزشکی کشور به عنوان مرجع ذیصلاح درسال ۱۳۹۱ نسبت به تعیین آزمایشگاه‌های مرجع اختصاصی برای گروه های باقیمانده‌ها اقدام کرد و در این راستا آزمایشگاه کنترل بهداشتی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بعنوان آزمایشگاه مرجع اختصاصی فلزات سنگین که زیر نظر مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور فعالیت می‌کند انتخاب شد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۱ تعداد ۶۲۳ نمونه مرغ از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور سراسر کشور به روش تصادفی نمونه برداری و در اختیار آزمایشگاه مرجع تخصصی فلزات سنگین در فرآورده های دامی قرار گرفته شد که نتایج این بررسی‌ها نشان می‌‌دهد هیچ یک از نمونه‌های مورد آزمون از لحاظ سرب بالاتر از حد مجاز نبوده اند.

جاویدی افزود: در سال ۹۲ نیز این آزمون انجام شد و تعداد ۶۲۳ نمونه مرغ از مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های طیور سراسر کشور به روش تصادفی مورد آزمایش قرار گرفتند که نتایج سال ۹۱ بطور مجدد در سال ۹۲ نیز تکرارشد و هیچ یک از نمونه‌های مورد آزمون از لحاظ سرب بالاتر از حد مجاز نبودند.

وی با اشاره به این که برخی به طور دوره‌ای با انجام مصاحبه‌هایی نسبت به میزان بالای سرب در گوشت مرغ هشدار می‌دهند و به این ترتیب موجب نگرانی مردم می‌شوند، اضافه کرد: در صورت داشتن هر گونه مدارک یا مستندات آنها را در اختیار این سازمان قرار دهند تا نسبت به صحت و سقم آنها در این مرکز مرجع تشخیص نهایی اقدام لازم بعمل آید؛ چرا که دستیابی به نتایج صحیح در آزمایشگاه‌های معمولی امکانپذیر نیست.

 چندی پیش رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن هشدار درباره میزان بالای سرب در گوشت مرغ گفته بود: میزان سرب موجود در گوشت سفید مرغ ۴۷ درصد بیشتر از استاندارد است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

 مطالب پیشنهادی:
پیش بینی هواشناسی: افزایش آلاینده ها در تهران!!
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!