اشتباه عجیب و غریب دزدان در یک سرقت!!
محاسبات اشتباه دزدان مسلح برای سرقت حقوق کارمندان شرکت کشتیرانی آنها را ناکام گذاشت.
محاسبات اشتباه دزدان مسلح برای سرقت حقوق کارمندان شرکت کشتیرانی آنها را ناکام گذاشت.
دزدان پس از ورود به دفتر شركت، وقتی دیدند از پول خبری نیست با تیراندازی و مجروح كردن 3نفر از كارمندان پا به فرار گذاشتند.این ماجرا حدود 3‌ماه پیش در شهرستان خرمشهر رخ داد. آن روز قرار بود كارمندان یكی از شركت‌های كشتیرانی حقوق ماهانه‌شان را دریافت كنند اما هنوز از خودروی حامل پول خبری نبود.
 
كارمندان شركت سرگرم كارهای روزانه بودند كه حدود ساعت 10صبح 3مرد نقابدار وارد شركت شدند. 2نفر از آنها كلاشنیكف در دست داشتند و به محض ورود به شركت با فریاد شروع به تهدید كارمندان كردند. داخل شركت از دوربین مداربسته و سیستم هشدار خبری نبود و كارمندان كه جانشان را در خطر می‌دیدند، وحشت‌زده روی زمین دراز كشیدند. هنوز كسی نمی‌دانست كه هدف مردان مسلح چیست و آنها به‌دنبال چه چیزی می‌گردند. دزدان درحالی‌كه كارمندان را زیرنظر داشتند شروع به جست‌وجوی داخل اتاق‌ها كردند اما وقتی چیزی پیدا نكردند به سراغ كارمندان رفتند.
 
    اشتباه عجیب
 
یكی از مردان مسلح رو به كارمندان شركت از آنها خواست كه محل نگهداری حقوق كاركنان را نشان دهد، آنها اما گفتند كه پولی در شركت نیست و هنوز خودروی حامل حقوق به آنجا نرسیده است. سارقان مسلح كه عصبانی بودند بار دیگر درخواستشان را مطرح و از آنجا كه تصور می‌كردند كارمندان شركت دروغ می‌گویند شروع به تیراندازی كردند. به‌دنبال تیراندازی آنها 3نفر از كارمندان مجروح شدند و دزدان درحالی‌كه لوله سلاح خود را به طرف مجروحان نشانه‌ رفته بودند یك‌بار دیگر درخواستشان را مطرح كردند. با این حال كارمندان التماس‌كنان گفتند كه هنوز خودروی حامل حقوق نرسیده است و دزدان كمی زودتر از ورود این خودرو وارد شركت شده‌اند. سارقان مسلح باورشان نمی‌شد محاسبات‌شان اشتباه از آب درآمده است و وقتی دیدند تیراندازی آنها باعث ایجاد سر و صدا شده و هر لحظه امكان دارد كه پلیس سر برسد، بی‌آنكه سرقتی انجام دهند شركت را ترك كردند و سوار بر موتورهایشان پا به فرار گذاشتند.
 
    گزارش یك سرقت
 
با فرار دزدان ماجرا به پلیس و اورژانس گزارش شد و با انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد كه آن روز قرار بوده حقوق كارمندان شركت كشتیرانی پرداخت شود و دزدان كه ظاهرا از این ماجرا باخبر بودند نقشه سرقت پول‌ها را طراحی كرده بودند، اما خبر نداشتند كه خودروی حامل حقوق قرار است بعدازظهر به شركت برسد نه صبح. مأموران با تحقیق از كارمندان و همچنین افرادی كه دزدان را هنگام فرار دیده بودند به سرنخ‌هایی از جوان 24ساله‌ای به نام امید دست پیدا كردند.
 
بررسی‌ها نشان می‌داد كه او پیش از این نیز یك‌بار به اتهام حمل سلاح دستگیر و زندانی شده بود. محل زندگی امید شناسایی شد و مأموران با محاصره آنجا توانستند چند روز پیش مرد جوان را در یك عملیات ضربتی دستگیر كنند. مرد جوان به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه اعتراف كرد. او گفت: 2شب قبل از سرقت از طریق یكی از آشنایانمان باخبر شدیم كه در یكی از شركت‌های كشتیرانی قرار است حقوق كارمندان پرداخت شود.
 
شنیده بودیم كه حقوق آنها كه مبلغ هنگفتی است، توسط فردی به دفتر شركت منتقل می‌شود و این دفتر هیچ سیستم امنیتی ندارد و به راحتی می‌شود از آن سرقت كرد. برای همین نقشه سرقت كشیدم و روز قبل از حادثه، 2قبضه كلاشنیكف خریدیم. از آنجا كه شنیده بودیم حقوق كارمندان صبح زود به شركت منتقل می‌شود و تا قبل از ظهر در آنجاست، حدود ساعت 10صبح به آنجا دستبرد زدیم اما ظاهرا محاسباتمان اشتباه بود و از حقوق كارمندان خبری نبود. برای همین پس از تیراندازی به كارمندان، پا به فرار گذاشتیم.
 
علیرضا باوی، دادستان خرمشهر با بیان این خبر به همشهری گفت: پس از اعترافات متهم برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای دستگیری همدستان فراری وی ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mashreghnews.ir

 مطالب پیشنهادی:
باند راهزنان در جنوب پایتخت بازداشت شدندبه همراه تصاویر
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!