هیچ پزشکی حاضر به قصاص اسیدپاش نیست
وی افزود: پس از یک مهلت دو ماهه خانواده محکوم اعلام کردند که نمی‌توانند شرایط داوود را اجرایی کنند
قاضی واحد اجرای احکام دادسرای ناحیه 27 با اشاره به اینکه قصاص محکوم پرونده داوود روشنایی با عمل جراحی انجام می‌شود، اظهار داشت: ما برای اجرای حکم منتظر پاسخ پزشکی قانونی هستیم.

دشتبان، در خصوص آخرین وضعیت اجرای حکم متهم پرونده داوود روشنایی اظهار داشت: یک بار شرایط اجرای حکم مهیا شد اما شاکی پرونده یک روز قبل از اجرای حکم شرایطی را برای محکوم گذاشت و اعلام کرد که در صورت اجرای این شرایط از قصاص صرف‌نظر می‌کند.

وی افزود: پس از یک مهلت دو ماهه خانواده محکوم اعلام کردند که نمی‌توانند شرایط داوود را اجرایی کنند به همین جهت وی مجدداً تقاضای خود مبنی بر اجرای حکم را مطرح کرد.

قاضی واحد اجرای احکام دادسرای ناحیه 27 با اشاره به اینکه اجرای قصاص با عمل جراحی صورت می‌گیرد، افزود: هنوز پزشکی نپذیرفته که با عمل جراحی چشم و گوش محکوم پرونده را قصاص کند و دلیل تعلل در اجرای حکم عدم پذیرش از ناحیه پزشکان است.

وی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی ناظر بر اجرای حکم است و ما نمی‌توانیم به پزشکی قانونی و یا یک پزشک بگوییم «باید» این کار را انجام دهد.

دشتبان تصریح کرد: در هر صورت ما با پزشکی قانونی مکاتبه کرده‌ایم و طی جلسه‌ای که سرپرست دادسرای امور جنایی با پزشکی قانونی داشته، مقرر شده تا پزشکی قانونی پس از فراهم شدن مقدمات اجرای حکم و معرفی پزشک به ما خبر نهایی را اعلام کند.

این درحالی است که داوود روشنایی، قربانی حادثه اسیدپاشی به شدت خواهان اجرای حکم فرد اسیدپاش است و سخنگوی قوه قضائیه هم وعده اجرای زودهنگام این حکم را داده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

 مطالب پیشنهادی:
تجمع اعتراضی در مقابل نهاد ریاست جمهوری!
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!