بیکارتر شدن جهان تا سال 2019!!
به صورت کلی، نتیجه شکاف اشتغال جهانی ناشی از بحران اقتصادی این است که چشم انداز اشتغال جهان در 5 سال آینده بدتر خواهد شد.
 سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره وضعیت استخدام و چشم انداز آن در سال 2015 میلادی با تاکید بر ادامه نابرابری ها اعلام کرد: تغییر مهارت های کارجویان و افزایش سن جمعیت؛ همچنین افزایش بیکاری جوانان از مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرند.

در سال جاری میلادی، اقتصاد جهان همچنان درگیر گسترش بیکاری است، اما شرایط مناسب تری نسبت به قبل از بروز بحران مالی جهانی در سال 2008 طی خواهد شد به نحوی که اقتصاد جهانی قادر خواهد بود اشتغال قابل توجهی ایجاد کند.

بر پایه گزارش سازمان جهانی کار، در عین حال چالش کاهش بیکاری و بازگشت به شرایط قبل از بحران مالی جهانی به عنوان یک موضوع دلهره آور وجود دارد و خطرات اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی مرتبط با این موضوع وجود خواهد داشت.

به صورت کلی، نتیجه شکاف اشتغال جهانی ناشی از بحران اقتصادی این است که چشم انداز اشتغال جهان در 5 سال آینده بدتر خواهد شد. در سال 2014 به میزان 201 میلیون نفر در سراسر جهان بیکار بودند که این تعداد، بیش از 31 میلیون بیشتر از شروع بحران جهانی است.

همچنین به نظر می رسد تعداد بیکاران در سال 2015 میلادی 3 میلیون نفر دیگر هم افزایش یابد. برآورد تعداد مشاغل از دست رفته از زمان آغاز بحران مالی جهانی حاکی است 61 میلیون شغل از دست رفته و با وجود افراد جدیدی که تا 5 سال آینده وارد بازار کار خواهند شد، در سال 2019 میلادی جهان نیازمند 280 میلیون شغل است.

وضعیت بیکاری برای جوانان به ویژه زنان جوان، همچنان به طور نامناسبی ادامه خواهد داشت و آمارها نشان می دهد در سال 2014 میلادی تقریبا 74 میلیون جوان 15 تا 24 ساله در جهان بیکار بوده اند که وضعیت بیکاری آنها نسبت به بزرگسالان تا 3 برابر بدتر بوده است.

در بخش دیگری از گزارش سازمان جهانی کار آمده با وجود بهبود چشم انداز اشتغال در اقتصادهای پیشرفته و کاهش بیکاری در مناطقی مانند جنوب اروپا، ژاپن و آمریکا؛ اما در برخی اقتصادهای در حال ظهور، بیکاری رو به وخامت می رود که می توان به کشورهای حوزه کارائیب، فدراسیون روسیه و تعدادی از کشورهای عربی اشاره کرد.

تعداد کارگران در اشتغال آسیب پذیر تا 27 میلیون نفر نسبت به سال 2012 افزایش یافته و این وضعیت در کشورهای صحرای آفریقا و جنوب آسیا مشاهده می شود که نیمی از کل اشتغال آسیب پذیر دنیا را در خود جا داده اند.
 


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

 مطالب پیشنهادی:
کمپین های اینستاگرام برای گول زدن دختران محجبه!! همراه تصاویر
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!