شرایط دفن فوت شده ها در مکه/تصاویر
زائران فوت شده در جریان عملیات عمره و حج در صورتی كه بازماندگان بخواهند و رضایت دهند رایگان در عربستان دفن می شوند.
 زائران فوت شده در جریان عملیات عمره و حج در صورتی كه بازماندگان بخواهند و رضایت دهند رایگان در عربستان دفن می شوند این در حالی است كه هزینه‌های ارسال جسد میت به ایران از طریق هواپیما بسیار زیاد اعلام شده است، همچنین مدت زمان انتقال جسد به میهن اسلامی بسیار طولانی است.

به گفته مسوولان مركز پزشكی حج و زیارت كشورمان در عربستان از زمان آغاز عملیات عمره در سال ۹۳ تاكنون ۲ زائر خانه خدا بر اثر سكته و ایست قلبی در شهر مكه فوت كرده اند كه هر دو مورد از زائران خانم بوده اند و هر دوی آنها با رضایت خانواده و بازماندگان در مكه مكرمه به خاك پرده شدند.

در مراسم غسل و كفن و دفن زائران ایرانی كه در جوار خانه خدا مكه مكرمه به رحمت خدا می‌روند با هماهنگی مسوولان ستاد عمره و مركز پزشكی حج و زیارت كشورمان پس از طی مراحل قانونی و اداری دو بانوی مبلغه برای غسل و كفن زائران فوت شده خانم ایرانی حضور می‌یابند و اعمال كفن و دفن را به صورت مستقیم و براساس احكام و مسائل شرعی مكتب تشیع انجام می‌دهند و یك روحانی از بعثه مقام معظم رهبری نیز برای اقامه نماز و تلقین و سایر مراحل حضور می‌یابند.

گفتنی است صدور جواز دفن اتباع خارجی فوت شده در عربستان منوط به اجازه وارثان و مدت زمان رسیدگی اداری به انتقال فوت شدگان به ایران حداقل ۵ روز اعلام شده است و دفن زائران فوت شده در عربستان هیچ هزینه ای در برندارد و در صورتی كه بازماندگان بخواهند متوفی را در ایران دفن كنند مراحل انتقال جسد زمان بر بوده و هزینه زیادی برمی دارد.

البته هزینه‌های ارسال جسد به ایران از سود و مراحل طولانی ترخیص متوفی از بیمارستان و انتقال به غسال خانه و دریافت مجوز برای ارسال جنازه به ایران و مشكلات دیگری كه وجود دارد و همچنین با توجه به حرمت و قداست این سرزمین اكثرا زائران متوفی با رضایت خانواده و باز ماندگان در قبرستان‌های مكه و مدینه به خاك سپرده می‌شوند.

روز گذشته مراسم غسل و كفن و دفن بانوی ۵۵ ساله اهل تربت حیدریه كه در اثر سكته قلبی در هتل محل اقامت خود در گذشته بود پس از اعلام رضایت شوهر و بازماندگانش با حضور بانوان مبلغه و با نظارت روحانی اعزامی بعثه مقام معظم رهبری با احترام و براساس احكام و مسائل مكتب تشیع برگزار و پس از آن در قبرستان نور در نزدكی كوه نور (غار حرا) به خاك سپرده شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/fot1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/fot2.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/fot3.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/fot4.jpg


 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: مجله زندگی ایده آل

 مطالب پیشنهادی:
درآمد هنگفت همراه اول از کارکرد مشترکان!!
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!